Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهجوری گفت: زبان هنر بهترین زبان برای به تصویر کشیدن حماسه عظیم دفاع مقدس است.

«محمد مهجوری» ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس و چهل سالگی این رویداد عظیم به خبرنگار شبستان در اراک گفت: آرامش و امنیت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت ها و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است و این مهم باید در بین نسل های جوان و آینده ایران اسلامی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه امروز بعد از گذشت چهل سال از دفاع مقدس شاهد فراگیری این فرهنگ در کشورهای اسلامی و منطقه هستیم، افزود: در واقع تشکیل جبهه مقاومت و افتخار آفرینی های آن برگرفته از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

 

وی چهلمین سالگرد دفاع مقدس را یک افتخار بزرگ برای ملت ایران دانست و ادامه داد: ملت ایران با وجود همه تحریم ها و توطئه ها امروز چهلیمن سالگرد خود را با افتخار جشن می گیرد.

 

این مقام مسئول چهل سالگی دفاع مقدس را فرصتی برای به تصویر کشیدن حماسه عظیم هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام دانست و بیان کرد: به لطف خدا و پیشرفت های روز افزون ملت ایران امروز ابزار به تصویر کشیدن حماسه های دفاع مقدس وجود دارد که یکی از آنها زبان هنر و رسانه است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

 

مهجوری با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت اصحاب رسانه در فعالیت های فرهنگی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت ادامه داد: اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش موثری در روشنگری و نقش برآب کردن توطئه های دشمنان داشته اند و امروز نیاز است این جامعه پر تلاش در حوزه دفاع مقدس رسالت های خود را به خوبی انجام دهند.

 

هوشیاری در برابر تحریف ها و توطئه های دشمان

فرمانده سپاه ناحیه اراک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هیچ گاه بیکار ننشسته اند و همواره در صدد توطئه افکنی و ضربه زدن به انقلاب هستند، بیان کرد: تحریف ها اد اصل دفاع مقدس و فراموشی جدیدترین و مهمترین توطئه ای است که از سوی دشمن در قبال دفاع مقدس در حال انجام است که در این راستا نقش اصحاب رسانه و اهالی هنر بسیار می تواند موثر باشد.

 

مهجوری با اشاره به اینکه در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از ۱۸۳ عنوان برنامه در سطح سپاه ناحیه اراک تدوین و برنامه ریزی شده است، گفت: این برنامه ها با محوریت خدمت رسانی و فعالیت های فرهنگی انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» انجام می شوند، ادامه داد: برگزاری میزهای خدمت، مسابقات کتاب خوانی و پیامکی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و نوشت افزاری، اردوهای جهادی در مناطق محروم، بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی، دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا از جمله برنامه های این هفته است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: رژه موتوری نیروهای مسلح، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه های محتوایی در راستای تحکیم بنیان خانواده، برنامه های گرامیداشت شهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تجلیل از مدافعان سلامت، اجرای رزمایش کمک مومنانه در قالب های مختلف و بازدید از مراکز درمانی از دیگر برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه اراک استان مرکزی اراک تصویر کشیدن حماسه دفاع مقدس دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این شهید بزرگوار سال ۱۳۴۷ در روستای مرزیجران پا به عرصه وجود گذاشت پس از گذراندن دوران تحصیلات و در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.
خدمت سربازی شهید آگلی همزمان با جنگ تحمیلی بود که ایشان برای پاسداری از اسلام و دفاع از حق و حقیقت به جبهه اعزام شد.
شهید مجتبی آگلی دلاور مردی که علاوه بر اینکه سرباز وطن بود از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیز دفاع کرد و داستان زندگی اش سرشار از همه خوبی هاست.
سرانجام شهید مجتبی آگلی در سی و یکمین روز از تیرماه سال ۶۷ در سن ۲۰ سالگی در پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود