Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:17:00 GMT

پیری زودرس چگونه می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۱۲۹

پیری زودرس چگونه می‌رسد؟

سارا اکبرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کم تحرکی، ‌افکار منفی، ‌افسردگی و تغذیه نامناسب از جمله دیگر عوامل مهم تاثیرگذار بر روند پیری زودرس به شمار می رود و در کنار این موارد چنانچه فردی زمان مناسب و معینی را برای خواب و استراحت خود در نظر نگیرد، ‌فرسودگی به سرعت جسم را از کار خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

وی ادامه داد: شکست روحی و تغییر چهره و از جمله سفید شدن مو نشانه های ظاهری علایم پیری زودرس هستند اما در این ارتباط به راحتی نمی شود از عوامل ژنتیکی و وراثتی گذشت زیرا پیری زودرس یک از مشکلاتی است که در هر سنی از زندگی می‌تواند رخ دهد و فشار روانی بسیار زیادی به وجود می‌آورد و از این رو نمی توان پیری زودرس و تبعات ناخوشایند آن را فقط به دوران سالمندی نسبت داد. 

این روانشناس بالینی گفت: در کنار عوامل تاثیرگذار در پیری زودرس مواردی همچون سبک زندگی نامناسب و عدم رعایت اصول سلامت روان و بهداشت فردی را می توان به عنوان روند فرسایشی بدن محسوب کرد و از این رو افرادی که مشکل چاقی دارند و یا اینکه در مصرف سیگار و دخانیات و همچنین مشروبات الکلی تجدید نظر نمی کنند، نسبت به دیگران زودتر به سمت پیری زودرس حرکت می کنند.

اکبرزاده تصریح کرد: در زمانی که فرد یا افراد جامعه مدام به دنبال تامین نیازهای ضروری زندگی بیش از پیش فعالیت داشته و فکر و خیال، استرس و فشارهای عصبی در همه حال بخش جدایی ناپذیر از این موارد نیست، روند پیر شدن در اینگونه مواقع سرعت بیشتری خواهد داشت و خطر بروز اختلالات روانی و شیوع زوال عقل را در بین افراد بیشتر می توان مشاهده کرد.

وی افزود: سلامتی هر فردی به رعایت اصول بهداشتی و سبک زندگی آن باز می گردد به نحوی که فرد یا افرادی که در دوران حیات خود به مواردی همچون افکار منفی،‌ استرس و اضطراب، خواب و تغذیه مناسب، قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها، مصرف آب و بهره کشی بیش از حد جسم و مغز، ‌توجه لازم نمی کنند، ‌بطور حتمی در معرض پیری زودرس قرار دارند.

این متخصص روانپزشک با بیان اینکه پیری زودرس جنسیت نمی شناسد، گفت: برنامه ریزی برای کارهای روزانه و در کنار این موارد توجه به انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی نه تنها می تواند از بروز بسیاری از آسیب ها بر جسم و روان فرد یا افراد جلوگیری کند بلکه مانعی بر سر راه پیری زودرس، که افراد بیشماری از جوامع امروز از این اختلال روان تنی غافل هستند، خواهد بود.   ‌ 

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا پیری زودرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا پیری زودرس اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا پیری زودرس اخبار کنکور پیری زودرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم اما روان است

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 
 
وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه بابایی – در مسیر شرق به غرب تا مقطع نیروی زمینی، آزادراه تهران کرج در مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب – نیروی زمینی، زین الدین– روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی هستند.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت  هستند.
 
وی گفت: همکاران بنده در معابر حضور دارند و اجازه تغییر مسیر‌های ناگهانی را به رانندگان مانند آزادی - شهیدان نمی‌دهند. اگر خودرویی در اثر تغییر مسیر ناگهانی با خودروی دیگر برخورد نماید باعث تصادف خسارتی و نهایتا تصادف جرحی ساده می‌شود ولی اگر با یک موتورسیکلت برخورد صورت گیرد، ممکن است باعث فوت راکب موتورسیکلت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • ببینید | بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی
  • سیل در خیابان‌های شهر ایلام روان شد | فیلم
  • فیلم/بارش شدید باران و جاری‌شدن روان‌آب در جای‌جای استان مرکزی