Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به پرونده ثبت جهانی اورامانات، اظهار داشت: در گام نهایی این امر کم‌نظیر در غرب کشور هستیم.

وی ادامه داد: کارشناسان یونسکو جهت پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی اورامانات هم‌اکنون در حال بازدید هوایی از  پهنه اورامانات به مساحت 303 هزار هکتار در دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ارزیاب‌های یونسکو فردا (پنج‌شنبه، سوم مهرماه) برای دیدن زیبایی‌های زندگی مردم منطقه، منظر طبیعی و محیط زیست از تعدادی روستای دیدنی در شهرستان‌های جوانرود و پاوه بازدید زمینی و میدانی خواهند داشت و به ارزیابی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه‌ها و بررسی کیفیت و همچنین توجه مردم به حفظ محیط زیست می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ارزیابان روز شنبه بازدیدی نیز از استان کردستان خواهند داشت، افزود: در صورت گزارش مثبت ارزیابان از منطقه، ان‌شاءالله در اجلاس آتی سازمان یونسکو در بهار سال 1400 منظر طبیعی اورامانات ثبت جهانی خواهد شد.

قادری به تحول ثبت جهانی اورامانات در منطقه در بعد فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی اشاره و بیان کرد: قوانینی در بعد فرهنگی و اجتماعی برای منطقه در راستای حفظ بافت منطقه، آداب و رسوم و... حاکم می‌شود.

وی تصریح کرد: در بعد امنیتی با ثبت جهانی این منطقه به‌عنوان میراث بشری تلقی می‌شود که همه بشر مسئول حفاظت از آن را در مواقع جنگ و حوادث غیرمترقبه برعهده دارند.

وی ادامه داد: با رونق گردشگری در این منطقه به عنوان سایت جهانی گردشگری شاهد رونق اقتصادی،کسب و کار و اشتغال پایدار و در نهایت توسعه استان کرمانشاه خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

امیر علیرضا الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان بر کفشان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرزهای هوایی کشور حراست و پاسداری می کنند.

جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح به ویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمامی مرزهای هوایی کشور برقرار است.

امیر الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد.

کد خبر 6093097 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه