Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@03:43:52 GMT

قیمت نفت نیم درصد افت کرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۷۸۹

قیمت نفت نیم درصد افت کرد

ایران اکونومیست- پس از گزارش یک موسسه خصوصی در مورد احتمال افزایش ذخایر نفت آمریکا بر خلاف انتظار قبلی که موجب رشد نگرانی ها در مورد افت تقاضا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

 به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز 28 سنت افزایش یافته بود، امروز با 21 سنت معادل نیم درصد کاهش به 41 دلار و 51 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 23 سنت معادل 0.6 درصد افت به 39 دلار و 57 سنت رسید.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهایی نظیر فرانسه و اسپانیا و احتمال وضع محدودیت های بیشتر در انگلیس موجب شده تا بار دیگر نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضا بالا بگیرد. این در حالی است که عرضه بیشتر از سوی لیبی در راه بازارهای نفت است.

در آمریکا، جایی که تعداد مبتلایان روزانه به کرونا از مرز 200 هزار نفر عبور کرده، بر اساس اعلام انستیتوی نفت این کشور میزان ذخایر نفتی طی هفته منتهی به 18 سپتامبر 691 هزار بشکه رشد داشته در حالی که تحلیلگران پیش بینی کاهش 2.3 میلیون بشکه ای را داشتند.

بر اساس این گزارش، میزان ذخایر بنزین حدود 7.7 میلیون بشکه افت کرده که حدود 8 برابر انتظار تحلیلگران بوده است. این نشان می دهد که تقاضا برای مصرف سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان اندکی بهبود یافته است. با این وجود، به گفته موسسه اوراسیا گروپ: «(امسال) تقاضای جهانی نفت با بیش از 10 درصد کاهش به حدود 90 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که دلیل عمده آن شیوع ویروس کروناست... این بزرگترین شوک وارد شده به تقاضای نفت در تاریخ صنعت انرژی به شمار می رود.» آمارهای رسمی در مورد میزان ذخایر نفت خام آمریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد