Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:39:14 GMT

آغاز فصل صید میگو در هرمزگان از دوازدهم مهرماه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۹۸۴۵

آغاز فصل صید میگو در هرمزگان از دوازدهم مهرماه

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول دریایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به کارشناسی‌های انجام شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، آغاز فصل صید میگو در سال جاری را دوازدهم مهرماه خواهد بود، بیان داشت: این استان همواره با برخورداری از ناوگان صیادی توانمند و جامعه صیادی پرتلاش خود توانسته جایگاه ویژه‌ای در صید و صیادی کشور و منطقه به خود اختصاص داده و امید است امسال نیز شاهد سالی پربرکت برای همه صیادان به ویژه صیادان میگو گیر استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریایی استفاده از مشارکت تعاونی‌های صیادی برای تقویت حفاظت منابع، حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صید شناورها در شب و خارج از محدوده تعیین‌شده از اهم اقدامات مدیریتی برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه فصل صید میگو هرساله در استان هرمزگان از مهمرماه شروع و تا آبان ماه ادامه می یابد افزود: سال گذشته صیادان استان هرمزگان با بهره گیری از حدود ۲۰۰ فروند شناور میگو گیر در فصل صید میگو موفق به صید بالغ بر سه هزار تن میگوی دریایی شدند.

مدیر کل شیلات هرمزگان تشکیل سمن ها و انجمن ها در خصوص حفاظت از ذخایر آبزیان، ارتقای رعایت قوانین و مقررات از سوی جامعه صیادی، حفظ ارزش افزوده در صید و صیادی، رعایت دستور العمل های بهداشتی ویژه کرونا، کمک به یگان حفاظت منابع آبزیان در راستای برخورد با صید غیر مجاز، سهیم شدن در بازسازی ذخایر و… را از جمله مهمترین موارد مطروح در این نشست عنوان کرد.

دریایی از مسئولان محلی استان، استانداری، دریابانی، مرزبانی، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان های ساحلی، مسئولان قضایی و سایر ارگان های ذیربط، صیادان و بهره برداران که در اجرای این مهم گامی موثر در تحقق سیاست های مدیریت صید شیلات در جهت حفظ ذخایر آبزیان استان هرمزگان بر می دارند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب، حدود چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور مجاز و۳۲ هزار نفر صیاد به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 5030837

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات هرمزگان صید میگو ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس استان هرمزگان فصل صید میگو حفاظت منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه