Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش فارس، چهل سال پیش در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، رژیم بعث ایران با سودای اشغال ایران به کشورمان حمله کرد.

 

دوم مهرماه ۱۳۵۹ و در سومین روز از آغاز حمله عراق، نخستین کاریکاتور از این تهاجم به قلم علی دیواندری در روزنامه کیهان چاپ شد.

 

جواد علیزاده در سوم مهرماه (چهارمین روز تهاجم عراق) و در روزنامه کیهان، صدام را با قلاده آمریکایی و پرچم شوروی تصویر کرد تا به حمایت دو قطب غرب و شرق از صدام اشاره کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقاومت مردم ایران در قالب دستی که حالت تلنگر را دارد، به نمایش در آمد که کارکرد روحیه‌بخشی داشت.

 

همزمان در همین روز، حبیب‌الله صادقی با اشاره به عملیات «کمان۹۹» (بزرگترین عملیات تاریخ نیروی هوایی ایران)، صدام را در قامت دزد دریایی خوناشام اما با هواپیماهای اسقاطی‌اش تصویر کرد. روی چشم‌بند و کراوات صدام نمادهای رژیم صهیونیستی و آمریکا به دیده می‌شد. این اثر در روزنامه اطلاعات چاپ شد.

 

در روز پنجم مهرماه و در روزنامه کیهان، جواد علیزاده که تبحر خاصی در ترسیم کاریکاتورهای صدام داشت، کله او را شبیه گلابی تصویر کرد.

 

در روز ششم مهرماه ۱۳۵۹ یادداشتی در روزنامه اطلاعات تحت عنوان «عراق در صحنه خیمه‌شب‌بازی ابرقدرت‌ها» چاپ شد که با کاریکاتوری از حبیب‌الله صادقی همراه بود. او در اثر خود به ماجرای پیروزی ایران در نبرد هوایی اشاره کرده بود که صدام از این ماجرا نزد «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور وقت آمریکا گلایه کرده است.

 

در هشتم مهرماه، جواد علیزاده هم در روزنامه کیهان به شکست مفتضحانه عراقی‌ها در نبرد هوایی (از دست رفتن نیمی از توانایی هوایی عراق و مختل شدن پایگاه هوایی الرشید به مدت دو ماه) اشاره کرد و این بار کله صدام را به خوک کشید. همچنین بر بازوی افسران بعثی، صلیب شکست (نشان مخصوص ارتش نازی) ترسیم کرد تا وحشیگری بعثی‌ها را با پیروان هیتلر مقایسه کرده باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مقاومت اسلامی عراق در عملیاتی با موشک‌های پیشرفته ارقب، یک هدف حیاتی در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. این نخستین بار است که تل‌آویو از خاک عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

کد خبر 848980 منبع: مهر برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت