Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@20:05:34 GMT

حل سیاسی فراگیر بحران سوریه امری ضروری است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۰۷۲۴

حل سیاسی فراگیر بحران سوریه امری ضروری است

رئیس‌جمهور مصر از حل فراگیر بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الاهرام، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر سه‌شنبه‌شب (دیشب) در سخنانی در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حل سیاسی فراگیر بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السیسی گفت: «حل بحران سوریه باید وحدت این کشور، سلامت منطقه‌ای و مؤسسات آن را تأمین کرده و تروریسم را به‌طورکلی نابود کند».

رئیس‌جمهور مصر همچنین در خصوص یمن نیز تأکید کرد: «وقت آن رسیده که به‌صورت جدی و قاطعانه برای پایان دادن به بحران یمن مطابق با قطعنامه شورای امنیت، طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج (فارس) و مصوبات گفت‌وگوی ملی، اقدام شود».

السیسی همچنین درباره مسئله فلسطین نیز گفت: «اگر ما واقعاً خواهان اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، تحقق صلح و امنیت دائمی در منطقه هستیم پس آیا بهتر نیست به مسئله فلسطین که ملت آن برای دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود یعنی زندگی در یک کشور مستقل در کنار بقیه کشورهای منطقه است، اهتمام داشته باشیم».

السیسی با اشاره به فرسایشی شدن دستیابی ملت فلسطین به‌حق خود که وجدان بشریت را به درد آورده است، تصریح کرد که هیچ راهی برای رهایی از این بار مسئولیت و گشودن افق‌های صلح و همکاری نیست و زندگی مشترک نیست مگر اینکه خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی محقق شود.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه شورای امنیت مصر ژنرال سیسی بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه با استناد به هشدار جوی سطح زرد شماره ۶ هواشناسی استان اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی و ورود سامانه جدید از عصر فردا سه شنبه، ضروری است تا دستگاه‌های ذکر شده در آماده باش کامل باشند.

عبدالصمد رحیمی با تاکید بر لغو سفرهای غیر ضرور، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها، گفت: پاکسازی آبروها، محکم کردن سازه‌های سبک و فراهم کردن امکان اسکان اضطراری در صورت نیاز از جمله مواردی است که رعایت آنها در سطح هشدار زرد ضروری است.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر از دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها خواست اقدامات لازم برای رفع آبگرفتگی ها انجام دهند.

کد خبر 6098716

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار