Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:56:13 GMT

تولید ورق گرم فولادی به بیش از ۲.۹ میلیون تن رسید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۷۱۰

تولید ورق گرم فولادی به بیش از ۲.۹ میلیون تن رسید

گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، برپایه جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مجموع تولید ورق گرم فولادی در دوره فروردین لغایت مرداد ماه امسال در واحد های فولاد مبارکه، طرح سبا( مبارکه) و نورد و لوله اهواز به رقم دو میلیون و ۹۷۴ هزار و ۶۶۸ رسید.

برپایه داده های آماری مورد بررسی میزان تولید ورق گرم فولاد مبارکه در پنج ماهه امسال به رقم دو میلیون و ۲۴۸ هزار و ۱۹۹ تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان تولید ورق گرم در پنج ماهه نخست امسال در فروردین ماه با رقم ۶۳۱ هزار و ۵۳۰ تن و سهم ۲۱.۲ درصدی تحقق یافت.   

 میزان تولید شمش فولادی در پنج ماه نخست امسال برپایه آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از سطح ۹ میلیون و ۶۰۷ هزار تن گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را ثبت کرد.

همچنین میزان تولید شمش فولادی در پنج ماهه ۱۳۹۸ بالغ بر هشت میلیون و ۹۰ هزار تن بود.

 کل تولیدات فولادی در پنج ماهه ابتدایی امسال به رقم هشت میلیون و ۳۸۸ هزار تن رسید و در مقایسه با هفت میلیون و ۲۲۶ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

میزان ورق سرد تولیدی در دوره این گزارش نیز به رقم ۶۸۰ هزار و ۷۴۹ تن رسید که کل تولید مربوط به فولاد مبارکه است.

آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، کل تولید ورق گرم در سال ۹۸ را هشت میلیون و ۲۳۲ هزار تن ثبت کرده که رشد چهار درصدی را نسبت به رقم هفت میلیون و ۹۴۳ هزار تن عملکرد سال ۹۷ نشان می دهد.

ضمن اینکه آمار تولید ورق سرد هم در سال ۹۸ به رقم دو میلیون و ۶۲۸ هزار تن رسید و افزایش چهار درصدی در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ با رقم دو میلیون و ۵۳۸ هزار تن داشت.

به گزارش ایرنا، امروز ایران در بین ۱۰ فولاد ساز برتر جهان جای گرفته و پیش بینی شده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، به رتبه هفتم جهان برسیم.

امسال پیش بینی شده با ظرفیت بیش از ۴۰ میلیون تنی این بخش، میزان تولید به رقم حدود ۳۳ میلیون تن برسد. 

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران توسعه ایران جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید فولاد مبارکه اصفهان ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید اخبار کنکور رقم دو میلیون تولید ورق گرم فولاد مبارکه میزان تولید پنج ماهه میلیون تن تن رسید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهارکرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود، طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین بیان کرد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده است که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

محمدی در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال گذشته و امسال، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی سال جاری، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سال جاری نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب، تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • جان باختن مرد ۷۰ ساله براثر برخورد با قطار در فردیس
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند