Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:55:21 GMT

فرصتی برای تماشای «قرارِ دل شیدا»

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۱۷۵۲

فرصتی برای تماشای «قرارِ دل شیدا»

ایسنا/اصفهان مستند داستانی «قرار دل شیدا» دربارۀ زندگی و شهادت علی عباسیان، یکی از شهدای غواص عملیات کربلای چهار است که به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس، جمعه چهارم مهرماه رأس ساعت ۱۹ از شبکۀ استانی اصفهان پخش می‌شود.

حبیب نریمانی، کارگردان این مستند به ایسنا می‌گوید: ماجرای ساخت «قرار دل شیدا» از سال ۱۳۹۸ شروع شد؛ وقتی که رسول هنرمند، یکی از تهیه کنندگان اصفهان، با شناختی که از شهید علی عباسیان داشت، قصۀ زندگی او را برای من تعریف کرد و بی‌اندازه مشتاق شدم که دربارۀ این موضوع فیلم بسازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه می‌دهد: ابتدا قرار بود این مستند گزارشی و ترکیبی از چند گفتگو با هم‌رزمان و خانوادۀ شهید باشد، اما آن‌قدر تحت تأثیر شیوۀ شهادت علی عباسیان بودم که گفتم حیف است با چند مصاحبه تمامش کنیم. پس یک قصه طراحی کردم تا در دل آن قصه روایت شهادت او را بیان کنم.

نریمانی خاطرنشان می‌کند: در قصه‌ای که ساختم، یک مجسمه‌ساز را می‌بینید که به خاطر شرایط سخت زندگی، درگیر و دار فروش خانه و مغازه برای مهاجرت است و در لحظات آخر، سفارش ساخت تندیس شهید عباسیان را قبول می‌کند.

او می‌افزاید: همان‌طور که بنده شخصا بعد از آشنایی با این شهید بهت‌زده شدم و تصمیم گرفتم همۀ کارها را رها کنم تا مستندی دربارۀ او بسازم، در قصه نیز این سفارش، ذهن مجسمه‌ساز را تا حدی درگیر می‌کند که تصمیم می‌گیرد سفرش را به تعویق بیندازد.

این کارگردان توضیح می‌دهد: حین کار مجسمه‌ساز بر روی تندیس، هم‌رزمان شهید به او سر می‌زنند و اطلاعاتی را دربارۀ علی عباسیان به او می‌دهند تا بتواند کارش را بهتر انجام بدهد و این، بهانه‌ای برای شناخت مخاطب از زندگی شهید نیز هست. در ادامه، مجسمه‌ساز تندیس را پرداخت می‌کند، اما می‌بیند هنوز آن‌طور که باید نشده و در این مرحله دختر و همسر شهید نزد او حاضر می‌شوند و اطلاعات تازه‌ای به او می‌دهند به‌طوری‌که دگرگون می‌شود و تصمیم می‌گیرد به بهترین شکل ممکن کار تندیس را تمام کند. درنهایت نیز داده‌های فرمانده عملیاتی که شهید عباسیان در آن حضورداشته، آخرین قطعه پازل برای درک عرفانی شخصیت او می‌شود و در این حال و هوا مجسمه‌ساز تندیس را کامل می‌کند.

نریمانی می‌گوید: تلفیق فضای قصه‌گویی که به‌واسطۀ بازیگر پیش می‌رود با فضای حقیقی‌ای که توسط هم‌رزمان و خانوادۀ شهید ایجاد می‌شود، به لحاظ هماهنگ کردن بازی بازیگران با آدم‌هایی که نقش واقعی‌شان را دارند در مستند «قرار دل شیدا» برای من یک تجربۀ جدید بود که امیدوارم مخاطب از آن لذت ببرد.

این کارگردان عوامل ساخت این مستند را چنین معرفی می‌کند: «قرار دل شیدا» توسط مهدی دهقان تدوین شد. رسول هنرمند تهیه‌کنندگی، امیر امانزاده تصویربرداری، ساقی محمدرضایی صدابرداری و مهدی صادقی گریم آن را بر عهده داشت و مدیر تولید آن نیز هاشم شمس بود. موسیقی متفاوت تیتراژ نیز توسط متین حسین پور ساخته شد و بازیگرانی چون شمیلا تابش، علی رفیعی، رسول هنرمند، محمد دیناری و عبدالله نعیم زاده نیز در آن ایفای نقش کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس مستند شهدای غواص علی عباسیان مجسمه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد

 دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس ، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های  روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی