Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ دوم فرشاد فروزش روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در محل ستاد فرماندهی این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: توانمندی، اتحاد، شجاعت و برادری در نهادهای نظامی کشور همواره وجود داشته و در عملیات مختلف ترس و دلهره را به دل دشمن وارد کرده است.

وی با اشاره به انتقال امام خمینی(ره) به سمت بهشت زهرا پس حضور ایشان پس از انقلاب در ایران بوسیله بالگرد هوانیروز تصریح کرد: این نخستین اقدام هوانیروز ارتش پس از انقلاب بود و پس از آن در طول دهه‌ها حضور درخشان در عملیات مختلف سرافرازی را برای کشورمان به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان خاطرنشان کرد: پس از آن هم با پیدایش برخی قائله‌ها حضور نظامیان با همکاری نیروهای مردمی خواب را از چشم ضد انقلاب و منافقان ربود و پایداری و صلابت را برای ایران به همراه داشت.

فروزش به عملیات اچ سه اشاره کرد و گفت: در آن عملیات با جانفشانی‌های ارتش جمهوری اسلامی، افزون بر دو سوم نیروی هوایی عراق منهدم شد و ضربه سختی بر پیکره دشمن وارد کرد.

این مسوول نظامی ادامه داد: عملیات مروارید یکی دیگر از نقش آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بود که به دنبال آن آسیب قابل توجهی به نیروی دریایی عراق وارد شد تا حدی که تا پایان جنگ قادر به ایفا نقش مؤثری نبود.

وی با اشاره به حضور ارتش در تمامی بزنگاه‌های تاریخی کشور صریح کرد: حضور  ارتش همواره با موفقیت و سرافرازانه بوده است که حفظ تمامیت ارضی و عزت را برای ایران به همراه داشت، برای مثال عملیات مرصاد با فرماندهی شهید صیاد شیرازی اثباتی بر این مدعاست و بی تردید همواره در ذهن ما خواهد ماند.

فروزش به مشارکت همیشگی دلیرمردان این نهاد در امور اجتماعی و انساندوستانه اشاره کرد و گفت: امروز در نخستین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از اعضای مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان با حضور در اداره کل انتقال خون اصفهان خون اهدا کردند تا به یاری بیماران بشتابند.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشورمان به شمار می‌رود.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا هفته دفاع مقدس اصفهان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا هفته دفاع مقدس اصفهان جنگ تحمیلی دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا هفته دفاع مقدس اصفهان اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی هفته دفاع مقدس مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به منظور شرکت در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی به گچساران سفر کرد.
این اجلاسیه دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پرورش گچساران با حضور فرمانده کل ارتش و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد.

مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه بود. در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دستاوردهای ارتش در گچساران برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع سلاح های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفت.

خبرنگار:ساناز غضنفری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228387 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد