Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره تمهیدات این کانون در شرایط کرونا و برنامه‌های سفر در کشور اظهار داشت: گردشگری در همه جهان در حال حاضر به دلیل کرونا با چالش مواجه شده و وضعیت زیرمجموعه‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز مشابه هتل‌ها است و تفاوتی نداردو همه با چالش کرونا مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه منع سفر در شرایط کرونا به صورت مطلق معنا ندارد، گفت:‌سازمان جهانی گردشگری مردم را به سفر مسؤولانه توصیه کرده، سفری که با درایت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد ما نیز سعی کرده‌ایم که این موضوع را مدنظر قرار دهیم و سفر به صورتی انجام گیرد که به وضعیت کرونا دامن نزند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور ادامه داد: در حال حاضر روزانه میلیون‌ها سفر درون‌شهری در تهران انجام می‌گیرد و اگر سفرهای برون‌شهری رعایت شود برای سلامتی مردم ضرری نخواهد داشت.

اربابی گفت: ‌میزان مقابله با ویروس کرونا در مراکز رسمی گردشگری در حال حاضر در حد بیمارستان‌ها است و نظافت و پروتکل‌ها به صورت دقیق رعایت می‌شود.

وی گفت: اخیراً وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزیر بهداشت رایزنی و صحبت‌هایی داشته و همه بر این اصل اعتقاد دارند که سفر اگر مسؤولانه انجام شود و رعایت پروتکل‌ها دقیق صورت گیرد مشکلی برای سلامت مردم نخواهد داشت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور گفت: ‌در حال حاضر مراکز اقامت گردشگری موظف هستند تا 24 ساعت پس از اقامت مسافر قبلی مسافر جدید را در همان اتاق یا فضا اسکان ندهند به موضوع ظرفیت آسانسور و رستوران‌ها نیز توجه شده و آمار آن جهت رعایت فاصله اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

اربابی از رونمایی بسته تشویقی و محرک جهت انجام سفرهای مسؤولانه در کشور خبر داد و گفت: ‌این بسته که خبر خوشی در حوزه سفر مسؤولانه به شمار می‌رود سبب رونق حوزه گردشگری خواهد شد.

وی گفت: جزئیات این بسته هفته آینده توسط وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود و تمهیدات لازم جهت سفر مسؤولانه در کشور به صورت جامع در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کانون جهانگردی و اتومبیل رانی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیر واقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیر است، گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهدی دوستی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار کرد: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصادشود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف‌سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا باز پس‌گیری چند صد قطعه زمین واگذار شده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می‌دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور