Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@19:45:40 GMT

احتمال استفاده انگلیس از ارتش برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۶۰۱

احتمال استفاده انگلیس از ارتش برای مهار کرونا

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه کشورش در نقطه عطف کرونایی خطرناکی قرار دارد از احتمال به میدان آمدن ارتش برای مهار این بیماری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که می خواهد برای کنترل و نظارت بر تشدید قواعد کرونایی در این کشور احتمالا همچنین ارتش را به میدان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنانی در پارلمان انگلیس اعلام کرد: اقدامات سختگیرانه برای مهار کرونا دائما مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نقض قواعد جریمه های مالی اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد که پلیس در خیابان های کشور حضور بیشتری خواهد داشت و در صورت لزوم می توان از ارتش برای تقویت کنترل ها استفاده کرد.

جانسون در سخنانی که عصر روز گذشته ایراد شد به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در انگلیس در این باره هشدار داده و گفت: ما اکنون باید این ویروس را سرکوب کنیم. عقل و فهم سالم انسانی موثرترین سلاح در این راستا است.

نخست وزیر انگلیس اخیرا برای مهار کرونا اقدامات و محدودیت ها در این کشور را به شدت تشدید کرده و برای ناقضان قواعد کرونایی جریمه های سنگینی را مد نظر قرار داده است. جانسون همچنین از شهروندان خواسته است که در صورت امکان از منزل کار کنند.

جانسون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که این کشور در یک نقطه عطف خطرناک قرار دارد. آمار مبتلایان در انگلیس تقریبا درطی هفت روز دو برابر شده است.

روز سه شنبه آمار مبتلایان روزانه با حدود 5 هزار مورد در یک روز به بالاترین میزان از اوایل ماه می رسید. به گفته کارشناسان بهداشتی بلند پایه در انگلیس اگر این ویروس همچنان با این سرعت بالا گسترش یابد در اواسط اکتبر آمار مبتلایان روزانه به تقریبا 50 هزار مورد در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

محدودیت های جدید احتمالا به مدت 6 ماه در انگلیس برقرار خواهد بود.

جانسون تاکید کرد که این قواعد تنها در صورتی کارآمد است که همه به آن پایبند باشند.

انگلیس جزو کشورهای اروپایی است که به شدت تحت تاثیر عواقب شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 403551 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده و 41825 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ویروس کرونا کودکان ویروس کرونا را منتقل می کنند واکسن کرونا بوریس جانسون آمار مبتلایان برای مهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد