Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@06:42:21 GMT

غول نفتی هم وی‌چت را برای کارکنانش ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۲۸۱۵

غول نفتی هم وی‌چت را برای کارکنانش ممنوع کرد

ایتنا - شرکت نفتی شورون از کارمندان جهانی خود خواست اپلیکیشن پیام‌رسان چینی وی چت را از گوشی‌های کاری خود حذف کنند.

با این اقدام، شورون یکی از نخستین شرکت‌های آمریکایی شد که از فرمان اجرایی دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت این اپلیکیشن چینی به دلیل ریسک‌های امنیت ملی تبعیت کرد.

به گزارش ایسنا، شورون ، این غول نفتی آمریکایی در ایمیلی به کارمندانش که توسط بلومبرگ مشاهده شده، وی چت را یک برنامه ناسازگار خواند و از کسانی که وی‌چت را در گوشی‌های کاری خود نصب کرده‌اند، خواست آن را ظرف مدت چند روز حذف کنند در غیر این صورت دسترسی آنها به شبکه شرکت قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این یادداشت که سیستم عامل و مدل گوشی هر کارمند را مشخص کرده، آمده است: با توجه به فرمان اجرایی اخیری که استفاده از وی چت را ممنوع می کند، شورون از شما می خواهد این اپلیکیشن را از گوشی موبایل خود حذف کنید. اگر اقدامی انجام نگیرد، تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ دسترسی شما به سیستم شورون قطع خواهد شد.

وی چت در مقابله رییس جمهور آمریکا با چین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به هدف برجسته تبدیل شده است. تنشها میان واشنگتن و پکن با کمپین دولت ترامپ علیه شرکت‌های فناوری چینی از جمله بایت دنس که شرکت مادر اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک است، شدت گرفته است.

وی چت قرار بود در ۲۰ سپتامبر بر اساس فرمان ترامپ از فروشگاههای برنامه آمریکایی حذف شود اما یک قاضی سانفرانسیسکو در آخر هفته گذشته با صدور فرمانی، اجرای دستور رییس جمهور را خلاف حق آزادی بیان خواند و آن را متوقف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی چت ۱۹ میلیون کاربر در آمریکا و بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این اپلیکیشن درگاهی برای عمده کسب و کار پررونق شرکت تنسنت شامل بازی‌ها و پرداخت‌های دیجیتالی است و همچنین ابزار بازاریابی و ارتباطی بسیاری از شرکت‌های آمریکایی است که به دنبال جذب مخاطبان چینی هستند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: وی چت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان