Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز چهارشنبه (دوم مهر ماه) همایشی به مناسبت «روز جهانی صلح» و «هفته دفاع مقدس» با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در ساختمان شماره دو شورای شهر برگزار شد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این مراسم گفت: جنگ، دفاع و صلح کلماتی هستند که روی لبه چاقو حرکت می‌کنند و اگر رهبران کشور‌ها به آن دقیق نگاه نکنند و مراقب لغت آدمیت نباشند، می‌لغزند و حتی به بهانه دفاع، وارد جنگ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در ۴۰ سال قبل فرهیختگان سراسر دنیا به این نتیجه رسیدند که روز ۲۱ سپتامبر را به عنوان «روز صلح» توسط مجمع سازمان ملل متحد  ثبت کنند و تلاش می‌کنند یک روز هم شده جنگ را در جهان متوقف کنند، البته این مهم همیشه محقق نشده و هر روز شاهد جنگ در دنیا هستیم.

وی افزود:  «روز صلح» مصادف با روز حمله ارتش بعث صدام به ایران شده است، به همین دلیل این روز برای ایرانیان اهمیت ویژه‌ای دارد. این جنگ اثرات بسیاری بر زندگی مردم ایران گذاشت، البته تحریفاتی در تاریخ ما صورت گرفته و بعضی جنگ را مقدس می‌دانند. این جنگ نیست که مقدس است، بلکه دفاع، مقدس است و مقام معظم رهبری نیز در صحبت‌های اخیر بر این موضوع تأکید کردند که باید به فکر دفاع بود نه جنگ.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در اسلام هم بر این امر تأکید شده و حتی امیرالمونین (ع) بعد از پیروزی در جنگ‌های یمن و نهروان به دلیل کشته‌های جنگ غمگین بودند. در کشور ما و در جهان امروزی صلح به عنوان یکی از مقدس‌ترین کلمات است.

هاشمی بیان کرد: منظور از دفاع، رسیدن به صلح پایدار است و اگر دفاع وجود نداشته باشد همیشه جهان در جنگ خواهد بود. پدیده دفاع باعث می‌شود خون ریز‌ها سر جای خود بنشینند.

وی از همه مردان و زنانی که در دفاع مقدس باعث صلح پایدار برای کشور شدند یاد کرد.

هاشمی درباره نقش زنان در صلح با اشاره به شرایط کرونا گفت: اگر چه جنگ مردانه است، اما در دفاع اگر حضور زنان را نداشته باشیم، نمی‌توانیم به نعمت صلح برسیم. زنان جامعه نقش اساسی برای دفاع مقدس ایفا می‌کنند و باید نسبت به حضور این گروه از جامعه با دقت رفتار شود که اگر حضور نداشته باشند، جنگ خشن مردانه می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد.

طی این مراسم پوستری به همین مناسبت به امضای اعضای شورای شهر رسید و به زهرا نژادبهرام و الهام فخاری به پاس زحماتشان اهدا شد که به دلیل غیبت فخاری این پوستر به نژادبهرام اهدا شد و همچنین از کتابی که حاوی یادداشت‌های ایران و افغانستان است رونمایی شد و به امضای مهمانان این جلسه رسید.

بیشتر بخوانید

هاشمی: دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی عملی صلح جویانه بود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی شورای شهر شورای شهر تهران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است