Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:35:59 GMT

بیماران مبتلا به کرونا در خلخال ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۳۴۷

بیماران مبتلا به کرونا در خلخال ۲ برابر شد

به گزارش ایرنا ، پرویز وکیلی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی افزود: در حالی که تعداد بستری‌های مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان امام خمینی خلخال تا چهارشنبه هفته گذشته ۲۶ شهریورماه هشت نفر بود، این میزان تا دوم مهرماه به ۱۶ نفر افزایش یافته و همچنین شمار بیماران سرپایی کرونا نیز در این مدت ۱۵ درصد نسبت به هفته قبل اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: کم‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا ، عادی‌انگاری شرایط کرونایی از سوی مردم ،کاهش آمار استفاده از ماسک در مراکز سر بسته ، افزایش فعالیت‌های اجتماعی و تجمعی در واحدهای صنفی و بازار و کم‌توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله عوامل افزایش شمار ابتلا و بستری کرونا در این شهرستان است.

وی گفت: برخلاف گذشته که بیشترین آسیب کرونا متوجه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بود در حال حاضر سن بسترهای کرونایی بیمارستان خلخال از کودک ۲ ماهه تا فرد با ۵۲ سال سن است و کرونا سلامتی همه گروه‌های سنی جامعه را تهدید می‌کند.

وی اظهارداشت: در حالی که مصوبات ستاد قرارگاه زیستی خلخال بر عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک در ادارت دولتی و بانک‌ها تاکید می‌کند، در روزهای اخیر میزان استفاده از ماسک توسط مراجعان به بانک‌ها و مراکز دولتی ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به گذشته کاهش یافته که این امر می‌تواند منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس شود.

وکیلی با تاکید بر اجرای طرح جمع‌آوری سد معابر و توقف فعالیت دست‌فروشان از معابر عمومی و کار خیابان‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در چنین محل‌های تجمعی افزود: شهرداری خلخال با وجود همه خطرات ناشی از فعالیت دست‌فروشان و دوره‌گردها هیچ گونه اقدامی برای جمع‌آوری سد معابر نمی‌کند.

او همچنین از افزایش کم‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خلخال در هفته جاری خبر داد و گفت: در حالی که در ابتدای زمان بازگشایی مدارس میزان رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس خلخال ۸۲ درصد بود این میزان به ۶۲ درصد در هفته جاری کاهش یافته و در صورت ادامه روند بی‌توجهی آموزش و پرورش مناطق مختلف این شهرستان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تعطیلی مدارس از طریق ستاد مقابله با کرونا اقدام خواهد شد.

وی اظهارداشت: گزارش تهیه شده از بازرسی بهداشتی مدارس هشجین و منطقه خورش‌رستم خلخال از سوی اعضای ستاد قرارگاه زیستی این شهرستان حاکی از این واقعیت است که نه تنها به موارد پیشگیرانه مقابله با کرونا توجهی نشده ،حتی در بسیاری از مدارس از جمله مدرسه شبانه‌روزی شهر هشجین موارد بهداشتی شرایط عادی جامعه نیز در مدارس این بخش رعایت نمی‌شود. 

رییس مرکز بهداشت خلخال با انتقاد از عدم حضور نماینده آموزش و پرورش خلخال در جلسات ستاد قرارگاه زیستی و بی‌توجهی به اهمیت موضوع بسیار مهم کرونا افزود: در حال حاضر مدارس این شهرستان دچار مشکل بحث‌های روزمرگی تحصیلی شده و کاهش سطح توجه به موارد پیشگیرانه از کرونا و با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما و احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزا ادامه این روند شهرستان را در آینده دچار بحران بزرگی خواهد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل اخبار کنکور ستاد قرارگاه زیستی موارد پیشگیرانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران