Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود محمودزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از وظایف اساسی دولت تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه است، اظهار داشت: متاسفانه حوزه مسکن با توجه به اهمیت خود در زمینه اقتصادی، اجتماعی و... به صورت متمرکز اداره نمی‌شود و هر بخشی از آن در اختیار یک وزارتخانه است و همین موضوع، سختی کار را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همدلی و همکاری مناسبی برای تکمیل طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: این طرح با توجه به شرایط اقتصادی کشور و خارج از بودجه‌های نفتی کشور دنبال می‌شود که این موضوع، اهمیت صرفه جویی و دقت در احداث پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

این مسوول تصریح کرد:خانه دار کردن ۴۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن اولویت اصلی وزارتخانه است ولی اگر زمین مازاد در استان‌ها تامین شد هیچ مشکلی برای در اختیار قرار دادن طرح به دستگاه‌های دیگر وجود ندارد.

محمودزاده اظهار داشت: اگر در موضوع تامین مسکن، انسجام ویژه‌ای میان دستگاه‌ها وجود نداشته باشد تامین مسکن در آینده برای قشر متوسط جامعه خیلی سخت می‌شود، پس باید با تمام همت و قدرت برای رفع این مشکلات کمک کنیم.

محمودزاده بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی از تمامی دستگاه‌ها درخواست دارد که برای تامین منافع مردم و تامین مسکن اقشار نیازمند جامعه تمام توان خود را به کارگیری کنند و این وزارتخانه هم تمام تلاش خود را برای همکاری هر چه بیشتر به کار خواهد گرفت.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهلت دستگاه‌ها جهت تامین زمین برای واجدان شرایط تمام شده است و باید گزارش این اقدام از استان به وزارتخانه ارسال شود، گفت: ۹ روش عمومی برای تامین زمین به استان‌ها پیشنهاد داده شده است و استان‌ها می‌توانند از راه‌های دیگر هم برای تامین زمین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم در انتظار تایید نهایی هستند و این اتفاق باید هر چه سریعتر رقم بخورد، افزود: براساس تصمیم جدید وزارت راه و شهرسازی کسانی که به آنها پیامک تایید ارسال شده ولی واریز وجه نداشته اند از لیست حذف می‌شوند و به جای آنها از لیست جایگزین استفاده خواهد شد.

این مسوول عنوان کرد: همچنین از حدود چهار هزار نفری که واجد شرایط در استان قزوین تشخیص داده شده اند تنها هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح حساب کرده اند که تکلیف این تعداد باید مشخص شود و اگر کسانی نمی‌خواهند واریز وجه داشته باشند باید حذف شده و نفرات جدید جایگزین گردند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که طرح اقدام ملی مسکن برای دولت است و مردم در این طرح، صاحب مسکن می‌شوند از شهرداران درخواست می‌شود که پیش پروانه طرح‌ها را صادر کنند تا بدین وسیله عملیات عمرانی آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تعاملات مناسب ایجاد شده با بانک مسکن، بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی، در ابتدای طرح، قرارداد منعقد می‌شود و پرداخت تسهیلات که قرار بود بعد از ۲۰ درصد پیشرفت انجام شود در حال حاضر بعد از ۱۰ درصد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید پیش نیازهای لازم برای پرداخت تسهیلات انجام شود، تاکید کرد: تسهیل ضوابط اخذ وام و ساده سازی‌ها در گرفتن تسهیلات انجام شده است و بانک مسکن تمامی اقدامات لازم را برای تسهیلات بیشتر انجام داده است.

این مسوول با اشاره به وضعیت ناحیه شهری مهرگان، اظهار داشت: وضعیت شهری این ناحیه، نیازمند توجه بیشتری است و باید اقدامات کارشناسانه لازم برای تبدیل این ناحیه به شهر انجام شود تا مشکلات مختلف در این منطقه کاهش یابد.

محمودزاده با اشاره به اقدامات مناسبی که در زمینه مسکن در زمان شیوع ویروس کرونا انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات ستاد کرونا تعیین سقف در زمینه اجاره و وام اجاره بها بود که این دو طرح نقش موثری را در زمینه تامین مسکن مردم ایفا کرده است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی استان قزوین مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی استان قزوین مسکن طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی استان قزوین مسکن اخبار کنکور وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن تامین مسکن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای جوانی جمعیت حداکثر تا یک ماه دیگر در شهرها و روستاهای شهرستان کیار تعیین تکلیف خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد غلامعلی حیدری امروز در شورای اداری بخش ناغان شهرستان کیار گفت: ما به منظور بررسی مشکلات، تغییر رویکرد دادیم و از شهرستان به بخش آمدیم و آنها را بررسی می‌کنیم تا مشکلات را شناسایی و راه حلی برای آنها پیدا کنیم تا بتوان به اجرای پروژه‌ها سرعت بخشید. 

وی مطرح کرد: نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای جوانی جمعیت باید با سرعت، حداکثر یک ماه چه در شهر و چه در روستاهای کیار تعیین تکلیف شود. طرح هادی شهرستان کیار و ورودی شهر ناغان نیز باید ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جاده شلمزار_ناغان و کارون 4، در اولویت برنامه‌های استان قرار گرفته و منابع آن تامین شده است و باید به سرعت انجام شود،  زیرا یکی از مطالبات دیرینه مردم است. 

وی بیان داشت: قیر مجانی برای طرح هادی اختصاص یافت، عوارض هم مستقیم به حساب دهیاری‌ها و شهرداران واریز می‌شود که این تغییرات بسیار ارزشمند است. بنیاد مسکن با هم‌افزایی دهیاری‌ها طرح هادی روستاها، بهسازی و آسفالت را سرعت دهند.

حیدری مطرح کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان چهارمحال بختیاری 50 میلیارد تومان اعتبار برای پمپاژ کشاورزی ناغان دیده شد که می‌تواند در قطب کشاورزی این منطقه تحول ایجاد کند، آب منطقه‌ای هم باید مابقی اعتبارات پمپاژ کشاورزی ناغان را پیگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین با اعتبارات محرومیت زدایی خوبی که استان دارد و همکاری ارتش، روستاهایی که آب ندارند را باید آبرسانی کرد تا تامین آب پایدار برای روستاها صورت گیرد.

وی بیان داشت: جهاد کشاورزی باید دامداری، توسعه گلخانه‌ای و بخش کشاورزی را در ناغان تسریع کند و آبیاری نوین را در دستور کار قرار دهد. منابع طبیعی باید روی کاشت درختان در این منطقه مانور دهد و برای توسعه کشاورزی و دامداری به مجوزها سرعت ببخشد.

حیدری خاطرنشان کرد: باید روی نوسازی مدارس نیز توجه ویژه داشت و با اعتباراتی که به استان تخصیص پیدا می کند، نوسازی مدارس را انجام داد.

وی یادآور شد: راهداری باید در روکش جاده‌ها و ترمیم آنها و حل مسئله پل روبه‌روی بیمارستان بر سرعت خود بیفزاید.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توسعه شهرک صنعتی، گفت: باید مشکلات توسعه شهرک صنعتی و معدن برطرف و تامین آب شهرک صنعتی انجام شود. تسهیلات لازم نیز باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا جهش خوبی در زمینه صنعت صورت گیرد و موجب اشتغال زایی شود.

وی مطرح کرد: ورزش برای ایجاد نشاط و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است و باید توسعه لازم ورزشی را در شهرستان کیار و در بخش ناغان جدی گرفت. با توجه به اینکه جمعیت عشایری در شهرستان کیار وجود دارد باید به ایل‌راه‌ها رسیدگی کرد. مجوزهای گردشگری و بوم گردی که در مسیر ترانزیتی این منطقه وجود دارد، صادر شود. 

حیدری در پایان با تاکید بر جهاد تبیین توسط مسئولان خاطرنشان کرد: تلاش دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم است که باید تمام مسئولان، در حوزه کاری خود و اقداماتی که انجام شده است، اطلاع رسانی لازم را داشته باشند که البته در این راه نشست با رسانه‌ها و فضای مجازی هم ارزشمند است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش