Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@09:03:15 GMT

هموطنان به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۵۵۱

هموطنان به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران از هموطنان خواست با توجه به ممنوعیت ورود به عراق به هیچ وجه به سمت مرزهای این کشور حرکت نکنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  «ایرج مسجدی» روز چهارشنبه در پیام صوتی خطاب به شیفتگان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همان گونه که پیش از این چندین بار اعلام شد، امسال متاسفانه به سبب همه گیری کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زائر خارجی از جمله ایرانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی معذور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دولت عراق تصمیم گرفته است که به  زائران خارجی اجازه ورود به این کشور برای شرکت در مراسم اربعین داده نشود و باید به این تصمیم احترام گذاشت.

مسجدی افزود:  جمهوری اسلامی ایران نیز به تصمیم عراق احترام می گذارد و در این زمینه با  دولت این کشور همکاری می‌کند و در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم شریف ایران تصمیم گرفته است که از اعزام زائر به عراق خودداری کند.

 سفیر ایران در بغداد بیان کرد: امسال راهپیمایی اربعین تنها برای عراقی ها انجام می شود و من از علاقه‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای عراق حرکت نکنند.

مسجدی گفت که این تصمیم به طور قطع در راستای خیر و صلاح و سلامت مردم عزیز اتخاذ شده است و  در همین چارچوب از هموطنان گرامی می‌خواهیم که به تصمیم مسوولان دو کشور احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که به هیچ وجه هموطنان ایرانی و محبان و عاشقان امام حسین (ع) تصمیمی غیر از احترام به تصمیم مقامات و مسئولان  کشور اتخاذ نکنند و ‌به یاری خدا در سال‌های آینده با برطرف شدن کرونا با حلاوت و قانون مداری در مراسم اربعین شرکت کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده به عنوان نماینده ملت و دولت ایران نایب الزیاره همه شما عزیزان خواهم بود و از سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم و شهدای دشت کربلا عاجزانه استمداد می‌طلبم که شفاعت کننده بنده و هموطنان و همه زائرانی که علاقه داشتند در این آیین شرکت کنند، باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران عراق قانون ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟

حسن یزدانی با تصمیم فدراسیون کشتی، بدون انجام دیدار انتخابی به المپیک پاریس می‌رود.

طرفداری | دیوید تیلور با انجام مسابقات انتخابی از رسیدن به المپیک بازماند اما حسن یزدانی بدون انجام مسابقه قرار است نماینده ایران باشد.

دیوید تیلور در مسابقات انتخابی المپیک، برابر آرون بروکس پدیده کشتی آمریکا شکست خورد تا به پاریس نرسد. اتفاقی که کشتی جهان را در شوک فرو برد و البته بروکس هم با شایستگی سهمیه المپیک را کسب کرد.

کامران قاسم‌پور برای المپیک خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم رساند تا بین او و یزدانی یک نفر به پاریس برود اما فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی مستقیم به المپیک می‌رود و دیگر بعید است این تصمیم عوض شود.

ظاهرا فدراسیون کشتی با این تصمیم خواسته به حسن یزدانی و عناوین او احترام بگذارد اما سوال این است که چرا فدراسیون کشتی آمریکا چنین دیدی در مورد تیلور نداشت و چرخه انتخابی را به درست‌ترین شکل ممکن انجام داد؟

به هر روی باید دید حسن یزدانی این‌بار برابر بروکس چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و می‌تواند قهرمان المپیک پاریس شود یا خیر.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟