Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: درست در زمانی که مسلمانان باید بر تقبیح مسئله عادی‌سازی تمرکز کنند، صهیونیست‌ها در پاکستان بین شیعه و سنی اختلاف انداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید شهریاری به‌صورت ویدئو کنفرانس با شیخ زهیر جعید هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی لبنان گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این گفتگو اظهار کرد: مایل بودیم شما را از نزدیک زیارت کنیم که شرایط کرونا مانع از ملاقات حضوری شده و مجبور شدیم از طریق فضای مجازی با شما گفتگو کنیم؛ امیدواریم بلای کرونا هر چه زودتر از سر جهان و امت اسلام رفع شده و امکان دیدارهای حضوری با شما و دیگر علمای جهان اسلام فراهم شود.

دکتر شهریاری در ادامه از مواضع شجاعانه شیخ زهیر جعید در مقابله با تکفیر، ارهاب و مواضع انقلابی علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و گفت: جبهه عمل اسلامی لبنان نقش مهم و اساسی در مقابله با فتنه طایفه‌ای در لبنان ایفا کرده است.

وی همچنین از ارسال پیام‌های تسلیت شیخ جعید به مجمع تقریب در پی درگذشت آیت‌الله تسخیری و خانم دکتر طوبی کرمانی قدردانی و برای «فتحی یکن» رئیس فقید جبهه عمل اسلامی لبنان طلب آمرزش و مغفرت کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما در حال حاضر با بحران‌های متعددی مواجه هستیم و در مرحله حساس و سرنوشت‌سازی به سر می‌بریم، لذا دولت‌های اسلامی باید برای مقابله با نقشه‌های صهیونیست‌ها در کنار هم قرار گیرند، صف واحدی تشکیل دهند و برنامه‌های منظمی در این خصوص ترتیب دهند؛ باید نقشه صهیونیست‌ها را بشناسیم و در این مسیر در کنار هم باشیم.

شهریاری تصریح کرد: امروز صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند، مشکل جدیدی در جهان اسلام پدید بیاورند که همان توهین به قرآن کریم و رسول اکرم (ص) در سوئد و فرانسه است؛ آن‌ها می‌خواستند با این غائله جدید ملت‌های اسلامی را تحریک و اذهان را از مسئله عادی‌سازی رژیم صهیونیستی غافل کنند؛ به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها در پشت این توهین‌ها قرار دارند و ملت اسلام باید هوشیار باشد و فتنه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی افزود: در هفته گذشته صهیونیست‌ها قصد داشتند، در پاکستان بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند و با تحریک افراد نادان برای توهین به مذاهب دیگر، توجه مسلمانان را از جنایت‌های صهیونیست‌ها منحرف کنند تا آن‌ها متوجه شهرک‌سازی‌ها و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل نشوند؛ شاهد بودیم که پیروان مذاهب تظاهراتی علیه هم انجام دادند؛ درست در زمانی که مسلمانان باید بر تقبیح مسئله عادی‌سازی تمرکز کنند.

دکتر شهریاری اظهار داشت: وقتی ما با توهین به مقدسات و عادی‌سازی روابط مواجه شویم، توجه ما به دو سو می‌رود و به‌صورت طبیعی تمرکز ما بر موضوع اصلی کاهش پیدا می‌کند؛ لذا توهین‌های اخیر را نقشه صهیونیست‌ها می‌دانیم که در این زمان خاص انجام شد تا مسلمانان به مسئله عادی‌سازی کمتر توجه کنند؛ طبیعتاً باید مسئله حادی را در جهان اسلام مطرح کنند تا توجهات کاهش پیدا کند، که این مسئله حاد همین توهین‌ها بود؛ در این شرایط وظیفه ما حفظ وحدت بین فرق اسلامی است، چون نقشه اصلی دشمن ایجاد تفرقه است.

در ادامه شیخ زهیر جعید هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی لبنان ضمن آرزوی سلامتی برای دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: مایل بودم امکان ملاقات حضوری بین ما فراهم می‌شد تا هرچه بیشتر در مورد تقریب و ایجاد وحدت در جهان اسلام و تحقق آرمان‌های آن گفتگو کنیم که شرایط فعلی اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های گذشته بین مجمع جهانی تقریب با جبهه عمل اسلامی لبنان، خواستار همکاری هرچه بیشتر بین این دو نهاد شد و تصریح کرد: ما نیاز داریم در مقابله با چالش‌های خطرناکی که با آن مواجه هستیم بایستیم تا هدف مشترک خود را محقق سازیم.

شیخ جعید بر نقش سرنوشت‌ساز مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مقابله با توطئه‌های دشمنان جهان اسلام تأکید کرد و گفت: ما امید بسته‌ایم به رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌تواند جهان اسلام را از بلاهایی که به آن گرفتارشده است، نجات دهد.

وی خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: شما می‌توانید از فعالیت‌های جبهه عمل اسلامی لبنان در خارج از کشور و اقدامات آن در جهت رفع مشکلات بین شیعه و سنی استفاده کنید؛ ما در صف جمهوری اسلامی ایران هستیم و می‌توانیم به نمایندگی از این کشور به‌جاهایی برویم که امکان رفتن به آنجاها را ندارد و می‌توانیم در آنجا اهداف مقاومت اسلامی را محقق کنیم.

هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی همچنین با اشاره به اینکه امروز تلاش‌ها برای ساقط کردن محور مقاومت بیشتر شده و خطرها فزونی یافته است، خواستار اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با فتنه‌های صورت گرفته علیه جهان اسلام شد.

در ادامه این گفت‌وگو حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر شهریاری طی سخنانی اظهار کرد: ما در تاریخ 12 الی 17 ربیع‌الاول هفته وحدت را پیش رو داریم و از جنابعالی و علمای منطقه جغرافیایی شما می‌خواهیم در این کنفرانس که به‌صورت وبینار برگزار می‌شود، حضور فعال داشته باشید و مقالات خود را ارائه کنید.

دبیر کل مجمع افزود: در این کنفرانس که با موضوع "همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا" برگزار می‌شود، تأکید خواهیم کرد که غرب قابل‌اتکا نیست؛ در دوران کرونا معلوم شد معیارهای غربی توان پاسخگویی به نیازهای بشر در این دوران را ندارند؛ درحالی‌که معیارهای اسلامی دعوت به تعاون و همکاری بر کارهای خیر است و کمک‌های مؤمنانه به‌ویژه در کشور جمهوری اسلامی ایران می‌تواند الگویی مناسب برای حیات بشریت در روزگار ما باشد و ما در کشور خود شاهد بودیم که مردم علی‌رغم همه فشارهای اقتصادی به‌صورت داوطلبانه و اخلاقی کمک به فقرا و رعایت اصول بهداشتی را در برنامه‌هایشان داشتند.

دکتر شهریاری افزود: در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مشکلاتی پیش‌آمده که درصدد رفع آن‌ها هستیم و ان‌شاءالله به یاری خداوند دشمن خواهید دید که با این تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی، ما قوی‌تر و مقاوم‌تر از گذشته با ایثار و کارهای جهادی این حربه دشمن را نیز مانند موارد گذشته شکست خواهیم داد.

در پایان، عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان گزارشی از عملکرد رایزنی ایران در لبنان و برنامه‌های آینده آن ارائه کرد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: پاکستان جبهه عمل اسلامی لبنان دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جبهه عمل اسلامی لبنان مسئله عادی سازی دکتر شهریاری صهیونیست ها جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران

وزیر امور خارجه پاکستان با "ثمربخش توصیف کردن سفر اخیر رییس‌جمهور ایران به این کشور، هشدار آمریکا نسبت به روابط تجاری اسلام‌آباد-تهران را نادیده گرفته و گفت که نمی‌توان به پاکستان امر و نهی کرد و اسلام‌آباد، تنها بر اساس منافع خود تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، "اسحاق دار" معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه پاکستان، روز گذشته(سه‌شنبه) با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا درباره روابط تجاری با ایران، به ویژه در زمینه پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز میان دو کشور گفت که نمی‌توان به پاکستان  امر و نهی کرد و این کشور در تصمیم‌گیری‌هایش، تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد.


روزنامه پاکستانی دان در این باره گزارش داد:  دار در یک نشست خبری در اسلام‌آباد در پاسخ به سوالی درباره این پروژه گفت که "ما باید مراقب منافع خود بوده و تعهدات خود را در نظر داشته باشیم و دولت باید با در نظر داشتن منافع پاکستان درباره کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، زمان و چگونگی آن تصمیم‌گیری کند، فارغ از این که آمریکا و دیگر کشورها چه می‌گویند.


او افزود: نمی‌توان به ما امر و نهی کرد و ما به کسی اجازه نمی‌دهیم مانعی ایجاد کند. پاکستان کشوری مستقل است و ما همان طور که به استقلال دیگر کشورها احترام می‌گذاریم، انتظار داریم که دیگران نیز به استقلال پاکستان احترام بگذارند.
واشنگتن در پی سفر اخیر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان که امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه در حوزه‌های متعدد از دستاوردهای آن بود، درباره خطر اعمال تحریم‌ها به کسانی که با ایران به تجات می‌کنند، هشدار داد.


دار در این باره گفت که پاکستان، نتیجتا تصمیم‌گیری خواهد کرد.


به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، سفر رئیسی به این کشور "بسیار ثمربخش" بود.
او همچنین گفت که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی قرار است به زودی، به پاکستان سفر کند و دولت در ماه جاری از تاریخ آن مطلع خواهد شد.
دار در ادامه گفت که در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش‌بس فوری و باز کردن کریدوری بشردوستانه در غزه و اجرای راهکار "دو دولت" با مرزهای ۱۹۶۷ برای حل‌وفصل مسئله فلسطین شده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت الله رمضانی: علمای مسلمان باید صلح عادلانه را در جهان اسلام تبیین کنند
  • هر اندازه بتوان صهیونیست‌ها را از جنایات بازداشت، امکان آزادی قدس وجود دارد
  • دکتر شهریاری: امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است
  • پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
  • اعضای جدید هیات مدیره بانک شهر با حضور حداکثری سهامداران انتخاب شدند
  • تلاش برای تحقق وحدت و تقریب جزء اولویت های ماست
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی
  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا