Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:49:59 GMT

پروژه سد دالکی در مسیر پیشرفت و سازندگی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۳۸۰۵

پروژه سد دالکی در مسیر پیشرفت و سازندگی

جهانگیر کدخداپور در گفت‌وگو با فارس در بوشهر اظهار داشت: احداث تونل‌های انحراف آب به عنوان مهم‌ترین فعالیت پروژه و مسیر بحرانی آن، علاوه بر دشواری‌های اجرایی، به عنوان پیش نیاز برای انجام سایر فعالیت‌ها نیز محسوب می‌شود.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: پس از انحراف آب در مرداد ماه سال جاری، فعالیت‌های کارگاه سد دالکی با سرعت دو چندان در حال اجرایی شدن است و همه‌ی جبهه‌های کاری این طرح، به صورت همزمان در حال فعالیت می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی از اقدامات در حال انجام در این پروژه گفت: ادامه خاکبرداری و سنگبرداری فرازبند در جناحین و همچنین به صورت همزمان با آن، شروع خاکریزی بخشی فرازبند، از مهم‌ترین اقدامات در حال انجام جهت تکمیل سیستم انحراف آب این سد است.

کدخداپور اضافه کرد: حمل و دپوی مصالح مورد نیاز برای خاکریزی پوسته و هسته فرازبند، تکمیل لاینینگ تونل شماره 2 با استفاده از 2 قالب 11 متری و ادامه خاکبرداری مسیر سرریز سد، از دیگر فعالیت‌های اجرایی این پروژه می‌باشد.

نماینده مجری طرح سد دالکی با مطلوب ارزیابی کردن سرعت پروژه افزود: به منظور تسریع در روند اجرایی و بهره‌وری حداکثر از منابع در دسترس، ماشین آلات(شامل کامیون، بیل مکانیکی، غلتک، تانکر آبپاش و ...) و نیروی انسانی فعالی در این پروژه افزایش یافته است.

کدخداپور افزود: همچنین مصالح مورد نیاز به ویژه میلگرد، سیمان، شن و ماسه نیز برای ادامه احداث پروژه، تهیه و تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم موانع مالی موجود، این پروژه در سه شیفت فعال و به صورت شبانه روزی در حال طی کردن مراحل اجرایی خود می‌باشد و در صورت تأمین مالی و تخصیص اعتبار، طبق برنامه زمانبندی به آبگیری و بهره برداری خواهد رسید.

کدخداپور بیان داشت: سیستم انحراف آب سد دالکی شامل دو رشته تونل به طول مجموعاً هزار و 500 متر و یک فرازبند به ارتفاع 60 متر می‌باشد. این سد بر روی رودخانه دالکی در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر منابع آب سد آب انحراف آب سد دالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مباشری از اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات مومنانه و پروژه‌های عمرانی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه سروستان همچنین از برگزاری اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، برگزاری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی منازل محرومین، خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش آموزان، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس خاتم‌کاری و … در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6097067

دیگر خبرها

  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود