Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:21:51 GMT

ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۰۵۴

ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، بر این اساس خدمات طب ایرانی به صورت آزمایشی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان ادغام شده و اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند الگویی برای دیگر شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور باشد.

اجرای این طرح از حدود یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر کمیته‌های علمی، اجرایی، پایش و ارزشیابی طرح تشکیل شده‌اند و با افتتاح رسمی آن، دوره‌های آموزشی درباره محتوای طرح نیز برای مربیان بهورزی و کارشناسان بخش بهداشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طب ایرانی به عنوان جزء جدا نشدنی دیرینه فرهنگی کشور، با آموزه‌های مبتنی بر اصلاح سبک زندگی خود می‌تواند اثرات چشمگیری در پیشگیری از بروز بیماری‌ها داشته باشد و نظام شبکه بهداشتی و درمانی به عنوان اساسی‌ترین ساختار در نظام سلامت کشور، نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌‏ها و حفاظت از سلامت جامعه بر عهده دارد که با اجرای طرح ادغام خدمات طب ایرانی در این سیستم یک‌پارچه، زمینه‌ای مناسب برای بهره‌مندی مردم از خدمات این حوزه، به‌دور از افراط و تفریط، فراهم می‌شود.

طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی و درمانی پیش از این به صورت آزمایشی در ۹ دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده بود که با رفع برخی مشکلات در مرحله اجرای طرح، در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان اجرا می‌شود و اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند الگویی برای دیگر شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور باشد.

به گزارش ایرنا، افتتاح طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان در شهرستان اردکان در قالب پویش سراسری «ره سلامت» خواهد بود. این مراسم، ششمین آیین بهره برداری از پروژه‌های سلامت رد قالب پویش «ره سلامت» است. بر اساس این پویش، قرار است که از شهریور ۹۹ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، تعداد ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح شود.

این طرح با حضور ویدیو کنفرانس سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها طب ایرانی اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طب ایرانی اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی بهداشت درمان و آموزش پزشکی طب ایرانی اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ادغام خدمات طب ایرانی نظام شبکه بهداشت بهداشتی و درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز