Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی سلطانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دامداران می‌توانند به مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی زیرنظر دامپزشکی مراجعه و نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: احتمال بروز تب برفکی در بین دام‌هایی نظیر گاو، گوسفند و بز در استان وجود دارد و در همین خصوص هشدارهای لازم  و توصیه‌های بهداشتی به دامداران انتقال داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی تصریح کرد: علاوه‎بر واکسینه کردن دام‌ها، دامداران باید توجه داشته باشند که وسایل آلوده‌ را به دامداری‌های خود وارد نکنند و از آنجا که نقاط آلوده‌ بسیاری در خارج استان وجود دارد در رفت‌وآمدها و خرید و فروش دام باید دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت واکسن‌های تب برفکی در سالجاری، خاطرنشان کرد: از آنجا که واکسن‌های خارجی دیگر با ارز دولتی تهیه نمی‌شود، قیمت آن ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است و واکسن‌های داخلی هم به تبع آن گران شده است.

سلطانی افزود:هم‌اینک ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک و در حدود ۷۲ هزار دام سنگین در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، تب برفکی یک نوع ویروس است که در بین دام‌ها و گوسفندان به وجود می‌آید و علائمی از جمله تاول در داخل دهان و پای گوسفندان و تب شدید در مدت ۲ تا سه روز دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری دام و طيور تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری دام و طيور تب برفکی چهارمحال وبختیاری دام و طيور تب برفکی اخبار کنکور تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تقویت فعالیت سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار می‌رود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تقویت فعالیت سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار می‌رود در این رابطه هشدار سطح نارنجی هواشناسی از بعداز ظهر روز چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه نیز صادر شده است.

وی افزود: رگبار باران، رخداد رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال تگرگ در مناطق مستعد از جمله پیامدهای تقویت این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از شدت بارش‌ها در روز جمعه کاسته خواهند شد و وزش باد شدید برای این روز انتظار می‌رود.

نوروزی ادامه داد: برای روز شنبه بارش‌های رگباری و خفیف در نیمه‌غربی و بخش‌های جنوبی استان انتظار می‌رود و فعلاً برای روز یکشنبه بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما طی ساعات روز تا آخر هفته، ادامه داد: تا پایان هفته به دلیل بارش‌ها و ابرناکی بودن؛ دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد و رو به خنکی می‌رود، امروز _سه‌شنبه یازده اردیبهشت_ شهرکرد و بلداجی با سه درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان بودند.

کد خبر 749432

دیگر خبرها

  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری