Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@15:46:04 GMT

عوارض کدام آزادراه ها جمع می شود؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۲۱۱

آفتاب‌‌نیوز :

در پی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها و جمع شدن ایستگاه‌های عوارضی از این محورها که با هدف کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و غیره در دستور کار قرار گرفت، مشکلاتی بروز کرد و آن پرداخت نشدن عوارض الکترونیکی آزادراهی توسط مردم بود.

در ابتدا و براساس آمارهای موجود نیمی از مردم عوارض شان را پرداخت نمی‌کردند و به تدریج این عوارض پرداخت نشده از نظر میزان و تعداد بدهکاران بیشتر هم شد تا جایی که به گفته خادمی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد عوارض آزادراه‌هایی مانند تهران-شمال پرداخت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهایتا دو آزادراه غیر دولتی تهران-شمال و آزادراه شهید همت که با عوارض الکترونیکی و بدون ایستگاه عوارضی افتتاح شدند، باجه‌ها و کیوسک‌های خود را با وجود مخالفت وزیر راه در ابتدا و انتهای آزادراه‌شان نصب کردند و قید دریافت الکترونیکی عوارض را زدند.

اما خادمی که پیش از این هم از توافق با پلیس برای جریمه کردن آن دسته از رانندگان بدهکاری که عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را پرداخت نمی‌کنند، خبر داده بود، امروز بالاخره از نهایی شدن این توافق و ارسال پیامک هشداری از سوی پلیس راه برای این بدهکاران آزادراهی خبر داد.

توافقی که به گفته وی سبب می‌شود آزادراه‌های الکترونیکی مانند آزادراه تهران-شمال و آزادراه شهید همت که به حالت دستی برگردانده شده بود، دوباره الکترونیکی شود و دیگر آزادراه‌های بخش خصوصی مانند آزادراه قم-اصفهان را که در آن‌ها دوربین‌های لازم نصب شده، ترغیب شوند که ایستگاه‌های عوارضی را جمع کرده و به این طرح بپیوندند.

در حال حاضر به غیر از دو آزادراه مذکور که به حالت دستی و به اصطلاح باجه‌ای تغییر رویکرد داده‌اند با اجرای این توافق و عملی شدن جریمه کسانی که نمی‌خواهند عوارض‌شان را پرداخت کنند، سه محور دیگر آماده الکترونیکی شدن بوده همه تجهیزات لازم برای برداشته شدن عوارضی‌ها در آن نصب شده است که آزاد راه شرق سپاهان، آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان و آزادراه قزوین – رشت از این دسته‌اند و با توافق با سرمایه‌گذاران و با فعال کردن دوربین‌ها به راحتی عوارض‌شان الکترونیکی شده و مردم دیگر لازم نیست در صف‌های عوارضی منتظر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عوارض ازادراه وزارت راه و شهرسازی آزادراه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۲ صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیشتر بخوانید: شرط صدور بیمه شخص ثالث لغو شد؟

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229051 برچسب‌ها پرداخت عوارض آزاد راهی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران