Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه شورای مهارت استان گلستان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۲۲ هزار نفر در استان گلستان شاغل هستند سال گذشته قرار بود که ۳۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

وی از وجود ۶۷ هزار بیکار در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: مهارت حلقه تکمیل‌کننده نظام آموزشی است و استان گلستان ظرفیت‌های خوبی دارد که باید به درستی از آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان با اشاره به فعالیت ۳۷۲ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خصوصی در استان ابراز کرد: این مراکز برای جامعه هدف ۱۸ گانه می‌تواند ۶۰ هزار مهارت‌آموزی کند که اگر به معنای واقعی محقق شود بخش زیادی از نیاز اشتغال استان برطرف می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به محدودیت امکانات و تجهیزات در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان بر لزوم حمایت هر چه بیشتر در راستای تقویت این مراکز تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت استان گلستان در پایلوت طرح «مهارت ملی آرد» گفت: گلستان این توانمندی را دارد که گندم تولیدی را در استان آرد کند اما متاسفانه گندم استان به صورت خام به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مزیت استان بخش کشاورزی است، گفت: باید صنایع تبدیلی در استان تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد که نیاز به کمک مالی تجهیزاتی در این زمینه هستیم.

وی از تفاهم سه جانبه بین مرکز تحقیقات، جهاد کشاورزی و آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سایه اجرای این تفاهمات اتفاقات خوبی در استان ایجاد شود.
انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار گلستان هادی حق شناس پایلوت طرح آموزش فنی حرفه ای گلستان صنایع تبدیلی مهارت حلقه تکمیل کننده نظام آموزشی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی