Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه، قالیباف رییس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی، تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت است، تیر آمریکا به سنگ می خورد، مجلس لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رایزنی سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه، قالیباف رییس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی، تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت است، تیر آمریکا به سنگ می خورد، مجلس لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه دوم مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید تحریم ها و فشارهای علیه ایران برای آمریکا سرانجام شومی دارد

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم ها گفت: ترامپ فکر می کند که اگر بتواند تحریم ها را برگرداند و شرایط فعلی را تشدید کند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد و با این ادعاهای واهی و طرح موضوعی که هیچ تناسبی با حقوق بین الملل ندارد و هیچ شورا و مجمع جهانی این ادعا را به رسمیت نمی شناسد، می خواهد رفتار خلاف عرف دیپلماتیک حقوق بین الملل انجام دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این رفتار آمریکایی ها به دور از شئونات حقوقی و عقلانی است. آنچه که ترامپ دنبال می کند، رجزخوانی است که انتخابات آمریکا در آبان ماه را به نفع خودش تغییر دهد و بر افکار عمومی آمریکا تاثیر بگذارد در صورتی که خود آمریکایی ها این روحیه جنگ طلبی و خشونت را قبول ندارند و به نظر می آید آمریکا با یک پاسخ منفی در افکار عمومی آمریکا مواجه است.

 

وی گفت: مردم آمریکا انگیزه آرمانی، انقلابی و دینی ندارند؛ آنها می خواهند که کشورشان بدون تنش باشند و قطعا اگر ترامپ به دنبال خشونت و تنش باشد، آنها وی را طرد خواهند کرد.

 

تیر آمریکا به سنگ می خورد/ از تمام ظرفیت های دیپلماسی خودمان استفاده می کنیم

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تهدید آمریکا مبنی بر بازگشت به تحریم ها گفت: در حال حاضر ترامپ برای اینکه فشار داخلی که حاصل از مشکلات این کشور است را کمرنگ کند و در این رابطه فرافکنی کند و توجه را از داخل به خارج معطوف کند که بتواند از این طریق رای بیشتری در انتخابات آمریکا کسب کند، چند اقدام را شروع کرده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح صلح سازش بین شیخک های خلیج فارس با اسراییل از جمله این اقدامات بود، در صورتی که اینها حکومت های ضد مردمی هستند که با مردم شان نیز ارتباط خوبی ندارند.

 

وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که ترامپ در این روزها برای جذب رأی انجام داده است، این است که می گوید ما با ایران مذاکره کرده ایم و مجددا این کار را انجام می دهیم. گویا آنها ایران را در طول چهل سال گذشته نشناخته اند. به نظر ما آمریکا در جایگاهی نیست که این کار را انجام بدهد و بخواهد تحریم ها را برگرداند و این کارها فقط برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می شود.

 

وی گفت: تا حالا نیز جامعه جهانی به آمریکا روی خوش نشان نداده است، به اروپایی ها کاری نداریم اما حداقل اعضای شورای امنیت با این کشور همراهی نکرده اند و امیدواریم آنها این قدر عاقل باشند که اجازه ندهند نظم جهانی فدای خودخواهی یک کشور شود.

 

تمام تلاش خود را برای حمایت از ایثارگران در مجلس یازدهم انجام می دهیم

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته دفاع مقدس و لزوم تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مشکلات اصلی ای که ما امروز در کشور داریم و با آنها دست به گریبان هستیم به این دلیل است که ما مسئولان یک فاصله ای با فرهنگ ایثار و شهادت گرفته ایم. زمانی بود که رزمندگان اسلام در جبهه خودشان را بر روی منوری که 1600 درجه گرما داشت، می انداخت تا گردان لو نرود. این ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام باید امروز سرلوحه کار همگان قرار می گرفت.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما در حال حاضر شرایط فعلی را با زمان جنگ مقایسه کنیم، می بینیم که ما با ایده ها و آرمان های این عزیزان بسیار فاصله داریم. مرام شهید سلیمانی و مکتب شهید سلیمانی که رهبری این همه بر آن تاکید دارند چه مقدار در کارهای ما جاری و ساری است.

 

وی ادامه داد: چون ما با این آرمان ها و ارزش ها فاصله گرفته ایم لذا نگاه به داخل را نیز از بین برده ایم و الان به اینجا رسیدیم. ما از فرهنگی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، فاصله گرفته ایم و دور شده ایم؛ این در حالی است که هرچه داریم از شهدا و ارزش هایی است که آنها برای ما گذاشته اند.  

 

قالیباف رییس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی شد

مجتبی توانگر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه هیئت رییسه فراکسیون انتخاب شدند. طبق انتخاب نمایندگان محمد باقر قالیباف به عنوان رییس، نصرالله پژمانفر و حجت الاسلام محمدرضا میر تاج الدینی به عنوان نواب رییس انتخاب شدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز به عنوان سخنگو، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد، میرمحمدی و خانم معصومه پاشایی به عنوان دبیران فراکسیون انتخاب شدند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین احمد نادری به عنوان کارپرداز این فراکسیون انتخاب شد.

 

رایزنی سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه

محمد علی بک، سفیر کشورمان در نیجریه با« تیمیپره سیلوا» وزیر نفت آن کشور دیدار و در مورد موضوعات مورد علاقه گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر اشتراکات فراوان موجود میان ایران و نیجریه در حوزه انرژی از جمله عضویت دو کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ای سی اف) بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری های دو کشور در این حوزه تاکید کردند.

 

تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت است

اسماعیل  بقایی هامانه در نشست شورای حقوق‌بشرسازمان‌ملل با یادآوری اینکه تحریم های یکجانبه، اقدام متخلفانه بین المللی بوده و مسئولیت بین المللی واضعان و مجریان آنها را در پی دارد، این تحریم ها را به سبب تبعات حقوق بشری آن بر شهروندان ایرانی  جنایت علیه بشریت دانست و خواستار وحدت نظر جامعه بین المللی در برابر این بی‌عدالتی آشکار شد.


سفیر کشورمان که در جریان گفت و گوی همکاری با خانم آلنا دوهان گزارشگر ویژه  موضوع “آثار منفی اقدامات   قهری یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر” سخن می‌گفت،  ضمن  اشاره به بی توجهی آمریکا به درخواست های متعدد دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و همچنین سازوکارهای حقوق بشری برای لغوتحریم‌ها، این رویکرد رژیم آمریکا را زنگ‌خطری جدی برای جامعه بین المللی دانست و خواستار مقابله با آن شد.

بقایی هامانه ادعای اخیر آمریکا مبنی بر بازگرداندن یکجانبه قطعنامه های لغوشده شورای امنیت، به رغم مخالفت قاطع اعضای شورای امنیت با آن را نشانه دیگری از قلدرمآبی آمریکا و بی اعتنایی هیات حاکمه این کشور به حقوق بین الملل و منشور ملل متحد عنوان کرد و افزود که حتی نهادهای قضایی بین المللی مثل دیوان بین المللی کیفری  نیز از شر اعتیاد ایالات متحده به ابزار تحریم و ارعاب مصون نمانده است. وزیر خارجه آمریکا به تازگی دادستان و چند نفر از قضات دیوان بین المللی کیفری را به دلیل پیگیری پرونده اتهامی علیه ارتش آمریکا در افغانستان، تحریم نمود.

نماینده ایران با تاکید بر مسئولیت کشورهای تحریم‌کننده، به بقیه کشورها نیز  یادآورشد که طبق حقوق بین الملل نباید  اقدامات متخلفانه کشورهای دیگر را مورد شناسایی  قرار داده و یا اجرا نمایند زیرا بر خلاف حق حاکمیتی و تعهدات بین المللی آنها در زمینه حقوق بشر است .  

بقایی هامانه با بیان اینکه در عمل‌ هیچ استثنای بشردوستانه ای وجود نداشته و این‌ادعاها کاملا فریب و ریاکاری است، ادامه داد که ایران به سیاست مقاومت حداکثری خود در برابر فشار غیر قانونی و ناعادلانه  آمریکا ادامه خواهد داد.

 

مجلس لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهد

حسینعلی امیری در گفت و گویی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح در مجلس یازدهم کاری است که پیشتر در قالب قانون جامع نظام انتخابات کشور با غنای کارشناسی بیشتری انجام گرفته است. باوجود لایحه جامع انتخابات که نتیجه کار کارشناسی و تجربه انباشته چندین دولت است، ضرورتی برای اصلاح جداگانه قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفت: از هیات رییسه مجلس و نمایندگان محترم مجلس یازدهم می خواهیم به جای تلاش برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار دهند.

امیری تصریح کرد: پیش نویس طرح نمایندگان مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع با ایراداتی در شورای نگهبان مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره این موضوع که چرا دولت ماده ۲۹ قانون برنامه ششم درباره شفافیت مالی مسئولان را اجرا نمی کند، خاطرنشان کرد: اجرای این ماده قانونی مستلزم راه اندازی یک پایگاه برای ثبت داده ها و همکاری همه دستگاه هاست.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: این قانون اختصاص به دولت ندارد و قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه ها را هم شامل می شود و همه باید اطلاعاتشان را در این سایت بارگذاری کنند.

امیری با بیان اینکه بخش های امنیتی را نیز نمی توان مجبور به بارگذاری این اطلاعات کرد، افزود: این قانون با برخی چالش های کارشناسی روبه رو است.

وی گفت: بر اساس گزارشی که چند وقت پیش ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دولت ارائه کرد، تلاش بر این است که این کار زودتر انجام شود./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار لایحه جامع انتخابات را در دستور کار قرار تحریم های یکجانبه جنایت علیه بشریت مجلس شورای اسلامی اظهار قانون انتخابات ریاست جمهوری حقوق بین الملل نماینده مردم مجلس یازدهم بین المللی انتخاب شد وزیر نفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم