Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طی تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: نهاده های 2500 تومانی با افزایش قیمت به 13 هزار و 500 تومان رسیده است در حالی که استان گلستان معین تولیدکننده گوشت مرغ برای استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستور دهید بانک مرکزی وارد این حوزه شده و به اوضاع رسیدگی کند زیرا امروز میزان جوجه ریزی در استان گلستان کاهش پیدا کرده و تدبیر وزیر جهاد کشاورزی را این موضوع می طلبد.

وی تصریح کرد: با کود 500 هزار تومانی و سم چند برابری، تعیین قیمت خرید تضمینی گندم براساس 4 هزار تومان رضایت کشاورز را جلب نخواهد کرد. گندم وارداتی بالای 5 هزار و 100 تومان قیمت دارد و فروش گندم داخلی پایین تر از 4600 تومان در کشور مقرون به صرفه نیست. 

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس خطاب به دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هلدینگ ها در همه استان ها غیر از استان گلستان سرمایه گذاری کردند، سال گذشته که بانک ها 16 هزار میلیارد سرمایه مردم مظلوم و محروم این استان را جمع کرده اما 8 هزار میلیارد تومان آن را به تهران ارسال کرده و تنها مابقی آن را در حوزه انتخابیه من سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی استان گلستان نهاده دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد