Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت، تنها راه پیشگیری از کرونا را رعایت اصول اولیه بهداشتی خواند.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، در بازدید از مرکز جامع سلامت شهری فرمانفرماییان تهران، به مسئولیت بسیار سنگینی که در دوران کرونا بر عهده سطح یک و حوزه بهداشت است اشاره کرد و گفت: بیماری کووید ۱۹ درمان خاصی ندارد و در حال حاضر واکسنی در دسترس نیست و بهترین کار پیشگیری است که با استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماع می‌توانیم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: درصورتی‌که افراد در مراحل ابتدایی ابتلاء شناسایی و مراقبت شوند، بار بیمارستان‌ها بسیار کاهش می‌یابد، به همین دلیل مأموریت اصلی که بر عهده حوزه بهداشت قرار دارد این است که افراد را در سطح یک شناسایی و درمان کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همین دلیل مراکزی در سطح کشور به نام مراکز ۱۶ ساعته راه‌اندازی شد که در دوران همه گیری کووید ۱۹ و مراحل مختلف غربالگری و در راستای مبارزه با این بیماری نقشی اساسی ایفا کردند.

وی به ارائه خدمات بسیار خوب در این مرکز اشاره کرد و گفت: همکاران در سطحی بالا، مسلط و دلسوزانه مطالب را به مردم آموزش داده و پیگیری می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حساس شدن به مسائل بهداشتی، میزان بروز آنفلوانزا نسبت به سال گذشته کاهش جدی داشته باشد.

رئیسی در پایان به تهیه واکسن آنفلوانزا برای گروه آسیب‌پذیر مانند زنان باردار خبر داد و گفت: برای افراد آسیب‌پذیر واکسیناسیون طبق برنامه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین علیرضا رئیسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه در دویست و یازدهمین روز تجاوز اشغالگران به این باریکه آمار جدید قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار در نوار غزه شد که ۳۲ شهید و ۴۱ زخمی بر جای گذاشت.

به نقل از الجزیره، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ شهید و ۷۷ هزار و ۹۰۸ زخمی رسید.

خبرنگار الجزیره گزارش داد دو کودک در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به محله الصبره در جنوب شهر غزه شهید شدند.

این درحالی است که رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند تعدادی سرباز زخمی صهیونیست با استفاده از پنج بالگرد از غزه به بیمارستان‌های مختلف منتقل شدند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر جنگ ویرانگری را علیه مردم غزه به راه انداخت و با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس همچنان به این جنگ ادامه داده و به عملیات نظامی در شهر رفح تهدید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه