Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری سی بی اس با اشاره به اینکه شیوع کرونا در برخی از ایالت‌های آمریکا روند کاهشی نداشته است نوشت: از زمان تایید نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در آمریکا در ماه فوریه، به طور متوسط در هر یک دقیقه و نیم [۹۰ ثانیه]، یک آمریکایی جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم تقریباً معادل کل جمعیت سالت لیک سیتی در ایالت یوتا یا اکرون در ایالت اوهایو است. بدون شک آمار ۲۰۰ هزاری مورد تلفات، رقم بسیار تامل برانگیزی است. اما شاید مسئله تامل برانگیزتر این باشد که در برخی نقاط کشور نشانه‌های چندانی از کاهش شیوع ویروس کرونا دیده نمی‌شود.

در همین راستا، امروز در محوطه بنای یادبود واشنگتن ۲۰۰ هزار پرچم آمریکا به احترام ۲۰۰ هزار آمریکایی که بر اثر کرونا جان باختند، نصب شد.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این پرچم‌ها نه تنها نشانه تعداد افرادی است که جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، بلکه نشان می‌دهد چه تعداد خانواده عزیزانشان را از دست داده اند.

دکتر آنتونی فائوچی گفت: مرگ ۲۰۰ هزار نفر بسیار تامل برانگیز و از برخی جهات بهت آور است. شمار تلفات کرونا در آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان است. رئیس جمهور ترامپ به عملکرد خود در مقابله با کرونا نمره عالی می‌دهد. ترامپ گفته بود: در زمینه روابط عمومی به خودم نمره D و در زمینه مقابله با کرونا +A می‌دهم.

اما به نظر می‌رسد دکتر فائوچی، کارشناس بلندپایه بیماری‌های عفونی آمریکا نظر دیگری دارد. او گفت: فقط نگاهی به آمار بیندازید و خودتان تصمیم بگیرید.

کارشناسان بهداشتی نگران شیوع دوباره ویروس با شروع فصل پائیز هستند. ۲۰ ایالت و واشنگتن دی سی و پورتوریکو از افزایش شمار مبتلایان جدید از دو هفته پیش خبر داده اند. بیش از دو ماه است که شمار مبتلایان جدید به سرعت رو به افزایش است. این در حالی است که نگرانی‌های جدیدی از فرارسیدن فصل آنفلوانزا همزمان با بازگشت دانش آموزان به مدارس وجود دارد.

بررسی جدید نشان می‌دهد روزانه بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ تن در سراسر آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، که اگر کلاس‌های درس همچنان به صورت مجازی ادامه می‌یافت، شاید این اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در آمریکا پرچم آمریکا ۲۰۰ هزار بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند