Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت باز پس گیری اموال ایران از  کره جنوبی اظهار کرد: با مقامات کره‌ای صحبت کردیم حتی کار به تهدید هم کشیده شده است.

وی افزود: هم‌اکنون مقدمات کارهای حقوقی شروع شده و شاهدیم کره‌ای‌ها علامت‌های مثبتی نشان دادند، ‌منتظر اقدام ‌عملی آنها هستیم‌ در غیر این صورت ما تصمیم‌های خود را اجرایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی در خصوص آخرین وضعیت کرونایی کشور و تصمیم‌های گرفته شده در این زمینه اظهار کرد: در سه تا چهار هفته قبل سفرهایی انجام شده و فعالیت‌هایی که خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی بود صورت گرفته که به تعداد مبتلایان اضافه کرده است. از یک هفته تا ۱۰ روز قبل تعداد بستری‌ها اضافه شده بود و امروز هم تعداد فوتی‌ها در حال افزایش است که نشان می‌دهد همیشه در ارتباط با کرونا از اول به فکر یک ماه بعد باشیم.  

وی افزود: اگر امروز میزان فوتی‌ها افزایش می‌یابد، حاصل اقدامات یک ماه قبل است، در ستاد ملی کرونا بارها در این رابطه صحبت کردیم، هفته قبل هم دکتر نمکی به عنوان رئیس کمیته سلامت و رحمانی فضلی به عنوان رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی و امنیتی از افزایش مبتلایان ابراز نگرانی کرده بودند و تاکید شده که باید مراقبت‌ها افزایش یابد.

رییس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به رصد فضای کشور گفت: بنای ما بر این است که رصد کنیم و با دقت کار را دنبال کنیم و هر جا لازم هست مقطعی برای آن مورد خاص تصمیم گیری و اعمال کنیم به دلیل اینکه برای ما سلامتی مردم از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. فردا رییس ‌جمهوری ساعت ۱۱ با روسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا جلسه داشته و روز شنبه هم جلسه ستاد ملی برگزار و در مورد همه این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود.

وی درباره شدت شیوع کرونا برای صنوف گفت: باتوجه به تجربه موج اول و دوم کرونا خوشبختانه کمیته‌های زیر مجموعه ستاد ملی در تهران و استان‌ها این مهارت را پیدا کرده اند تا در مواجهه با مسائل، سریع عکس العمل نشان بدهند، برخی از فعالیت ها باید دستورالعمل با دقت بیشتری عمل شود و برخی دیگر هم باید عملا وقتی که شرایط سخت می شود، باید تصمیماتی را بگیریم که در مراحل قبل هم همین کار را انجام دادیم.

واعظی درباره اهمیت سند راهبردی ایران و چین گفت: سند ۲۵ ساله روابط ایران و چین بسیار مهم است، روابط ایران و چین در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی گسترش پیدا کرده و تعمیق شده است؛ این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

رییس دفتر رئیس‌جمهور افزود: سند ۲۵ ساله هم بر روی روابط ایران و چین و هم در ارتباط مسائل منطقه تاثیر گذار است در دولت و همچنین محافل دیگر در این زمینه گفت و گو بحث کردیم و امیدواریم این سند در دولت دوازدهم نهایی به امضا برسد. وزیر امور خارجه (ظریف) در آینده‌ای نزدیک به چین سفر می کند و در این سفر به صورت حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.  این سفر فرصت مغتنمی است و تیم اقتصادی هم همراه وی هستند که امیدواریم این موضوعات نهایی شود.

کد خبر 551696 برچسب‌ها محمود واعظی دولت دوازدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمود واعظی دولت دوازدهم ایران و چین ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به جایگاه کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک در کشور، گفت : باتوجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک ایران به شمار می‌رود، لذا باید به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک بپرداریم. 

وی افزود: به این منظور امسال در تلاشیم تا با تدارک برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی روی گردشگری خوراک در استان تمرکز داشته باشیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: یکی از این برنامه ها، برگزاری اولین جشنواره خوراک در محور تاریخ و تمدن با همکاری سه استان غرب کشور یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان است. 

وی از برگزاری اولین رالی خوراک در استان هم به عنوان یکی دیگر از این رویداد‌ها نام برد و گفت: مقرر شده این رویداد با همکاری کانون اتومبیلرانی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران در کرمانشاه برگزار شود و در طی مسیر رالی، خوراک‌های بومی کرمانشاه که مناسب برای مسافرت‌ها است، پخت شود. 

امیری از راه اندازی آشپرخانه صنعتی آموزش آشپزی، آکادمی گردشگری خوراک و خانه خلاق گردشگری خوراک در کرمانشاه خبرداد و گفت: این سه مرکز قرار است با همکاری بخش خصوصی در کرمانشاه راه اندازی شوند تا گامی برای آموزش آشپز‌های ماهر در زمینه خوراک‌های بومی، تهیه و پخت غذا‌های محلی و نوآوری در این غذا‌ها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از نیمه‌های تیرماه شروع ماه محرم را در پیش خواهیم داشت، بنابراین تلاش شده تا این رویداد‌ها را پیش از شروع این ماه برگزار کنیم. 

معاون گردشگری استان تاکید کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه خوراک‌های بومی و اصیل بسیار خوشمزه‌ای دارد که قابلیت معرفی به تمام علاقمندان به گردشگری خوراک را در ایران دارند، اما متاسفانه در سال‌های گذشته تنها دو خوراک کرمانشاه یعنی دنده کباب و خورشت خلال معروف شده که باید با رویداد‌های مختلف زمینه‌ای برای معرفی سایر خوراک‌های بومی و اصیل استان داشته باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید