Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بود مناظره‌ای پیرامون پروژه «رز» در صداوسیما خراسان شمالی نمایش داده شود که پخش این مناظره پس از یک بار تعویق، به کلی لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد؛ پروژه رز، یک سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در بجنورد است که این روز‌ها توسط کارشناسان و اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سرمایه گذاری پر ابهام از همان ابتدا مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان، اعضای شورای شهر و دانشجویان قرار گرفت. مهم‌ترین انتقادات به این پروژه خصوصی استفاده از پارک عمومی شهربازی بجنورد بود.

به عبارتی شهرداری بنا دارد ۴ هکتار از شهربازی بجنورد که محل استفاده قشر متوسط جامعه است را، به سرمایه گذار بفروشد تا این سرمایه گذار در آن محل ساختمان مسکونی و تجاری شیک، لاکچری و گران قیمت بسازد.

خبرگزاری دانشجو این موضوع را به تفصیل مورد بررسی قرار داد.

 

بیشتر بخوانید:

بررسی یک سرمایه‌گذاری پرابهام در بجنورد

 

این پروژه که حواشی زیادی را در پی داشت، پس از افزایش انتقادات به طور موقت از دستور کار شورای شهر بجنورد خارج شد تا بررسی‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد.

در این بین کارشناسان نظرات مختلف خود را در فضای‌های مجازی و حقیقی ارائه می‌داند. بالا گرفتن بحث پروژه «رز» باعث شد صدا و سیمای استان مجاب شود تا مناظره‌ای در این خصوص به اجرا بگذارد.

این مناظره که به بین بهمن جباری، موافق طرح و سید محسن موسوی، مخالف طرح بود، در برنامه رصد صدا و سیمای خراسان شمالی ضبط شد. از همان ابتدا انتقاداتی بر عدم زنده بودن آن وارد شد، اما صدا و سیما وعده پخش این برنامه در روز شنبه هفته جاری را داد.

اما این برنامه در روز شنبه نیز به آنتن سیما نرفت و گفته شد که مناظره در روز دوشنبه پخش می‌شود. این بار نیز صدا و سیما خراسان شمالی خلف وعده کرد و در زمانی که بنا بود برنامه رصد پخش شود، برنامه کودک به نمایش درآمد.

این خلف وعده و سانسور‌های پی در پی باعث شد دانشجویان در فضای مجازی واکنش شدیدی به صدا و سیما داشته باشند و از این رفتار انتقاد کنند.

محسن نجفی، در صفحه شخصی خود نوشت: به نظر می‌رسد مدیرکل صدا و سیما حوصله سر  و صدا ندارد و می‌خواهد بی سرصدا به دیار خودش بازگردد.

کاربر احسان نوشت: سانسورهای صدا و سیما فیلتری از جنس صداقت بین خود و مردم قرار داده است.

کاربر محمد نیز گذر زمان را ایده مناسبی برای ماست مالی پروژه رز نداست.

کاربر مصطفی نیز نوشت: صدا و سیمای استان پخش برنامه کودک را مهم تر از تبیین و روشنگری می‌داند.

پرهیزکار این اقدام صدا و سیما را دهن کجی به مردم توصیف کرد و نوشت: به نظر می‌رسد پس از شورای شهر، صداوسیما نیز بازیچه دست عده ای شده است.

احسان نوروزی نیز نوشت: چرا برای بستن قرارداد پروژه رز آن هم در سال آخر شورای شهر اینقدرعجله وجود دارد؟ اینکه صداوسیما حاضر نشد مناظره را پخش کند بحثی دیگر است.

رضا ثنائیان نیزپرسید: پخش مناظره پروژه رز چه ضرری برای صداوسیما و یا بالادستی ها داشت؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رصد صدا و سیما خراسان شمالی پروژه رز شهرداری بجنورد شورای شهر بجنورد خراسان شمالی صدا و سیما شورای شهر پروژه رز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی در خصوص حمایت از نخبگان، گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده‌است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آنها تربیت کند و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد