Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:05:20 GMT

نیمی از گندم مازاد کشاورزان فارس خریداری شده است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۲۷۸

نیمی از گندم مازاد کشاورزان فارس خریداری شده است

ایسنا/فارس مدیرسازمان تعاون روستایی فارس گفت: امسال بیش از ۵۰ درصد گندم استان توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی فارس خریداری شده است.

هدایت‌الله رحیمی چهارشنبه دوم مهرماه اعلام کرد: از ۹۶۲هزار تن گندم خرید اری شده در استان توسط شبکه تعاون روستایی فارس، ۶۰ هزار تن توسط تعاونی های تولید به صورت قرارداد استیجاری با شرکت غله فارس در سال ۹۹ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، رحیمی خاطر نشان کرد: در بحث خرید تضمینی به ترتیب خرامه ، مرودشت و شیراز بیشترین خرید را داشتند و در بحث خرید گندم مرودشت مقام اول و شیراز و خرامه به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رحیمی افزود: شبکه تعاون روستایی استان فارس در بحث خرید جو نیز عملکرد خوبی داشته و بالغ بر ۴ هزار تن جو  در شهرستان‌ها خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس عنوان کرد: از مهرماه در حوزه خرید  ذرت دانه‌ای و خرمای زاهدی نیز ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم تعاون روستایی تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل