Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-بحران در اردوگاه پناهجویان در یونان رفته رفته ابعاد گسترده تری می یابد این در حالی است که اروپا همچنان در حال چانه زنی و بهانه تراشی برای پذیرش مهاجران است. خبرگزاری میزان – بحران اردوگاه «موریا» در جزیره «لسبوس» یونان که نشانه شکست سیاست مهاجرتی اروپاست، به بروز چالش‌های متعددی مبدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «فرانس ۲۴، مورنینگ استار آنلاین و اینفومیگرنت»، بیش از ۲۴۰ پناهجوی ساکن اردوگاه حادثه دیده در «موریا» به کرونا مبتلا شده اند.     از حدود ۷ هزار پناهجوی در «موریا» که اکنون در یک محل اسکان موقت به سر می‌برند، ۲۴۳ نفر به کرونا مبتلا شدند؛ متوسط سن مبتلایان ۲۴ سال است.   پناهجویان از زمان شیوع کرونا با محدودیت‌های متفاوتی توسط مردم و پلیس یونان مواجه شده اند.   ساکنان بومی همچنین مانع ورود تیم‌ها و تجهیزات بهداشتی، پزشکی و غذایی به منطقه محل اسکان پناهجویان می‌شوند.   در حالی که دولت یونان از ساخت اردوگاهی جدید و استاندارد برای اسکان پناهجویان خبر می‌دهد، مردم این کشور همچنان با حضور پناهجویان در کشورشان مخالف هستند و برنامه‌های اسکان اضطراری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.   ضمن اینکه برخی از مقام‌های یونانی از فراهم کردن کشتی برای بازگرداندن پناهجویان به کشور‌های مبدا خبر می‌دهند.       در حالی که برخی از گزارش‌ها بر اقدام ساکنان محلی برای آتش زدن اردوگاه، در پی انتشار خبر ابتلای ۳۵ نفر از پناهجویان به کرونا تاکید دارند، دولت یونان از دستگیری ۶ پناهجو به دلیل آتش زدن اردوگاه «موریا» خبر می‌دهد.   یونان ادعا کرد این افراد به دلیل اعتراض به قرنطینه اردوگاه، اقدام به آتش زدن اردوگاه کردند، اما این اتهام از سوی افراد دستگیر شده، رد شده است.  بیشتر بخوانید:  آتش سوزی در موریا و دیدگاه غیرانسانی اروپا  وضعیت جهنم لسبوس دولت یونان همچنین سه کودک زیر سن قانونی را به اتهام آتش زدن اردوگاه «ساموس» دستگیر کرده است.   بر اثر آتش سوزی گسترده در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) در اردوگاه «موریا»، حدود ۱۲ هزار پناهجو آواره شدند.     اتحادیه اروپا در نهایت در پی بروز بحران «موریا» و جاری شدن سیل انتقادات به سوی کشور‌های اروپایی ناچار به ارائه طرحی برای سامان دادن به وضعیت پناهجویان شد اما این اقدام به دلیل مخالفت‌ها و بهانه تراشی‌های کشور‌های اروپایی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.   «موریا» که از مدت‌ها پیش به عنوان «لکه ننگ اروپا» و «جهنم روی زمین» معرفی می‌شد، اکنون با سوختن خود، می‌تواند امید‌ها برای پایان یک فصل تاریک پناهجویان در یونان و اروپا را بیشتر کند، اما این امر مستلزم اقدام کشور‌های اروپایی است و به دلیل بی تفاوتی اروپا باید منتظر بروز فاجعه «موریای دوم» این بار در اردوگاه «کاراتپه»، محل اسکان موقت پناهجویان «موریا»، باشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل جزیره لسبوس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جزیره لسبوس حوادث بین الملل جزیره لسبوس آتش زدن اردوگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی

برخی از پناهجویان افغانستانی در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغانستانی بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از ۱۰ سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق