Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین ساقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این، ساکنان در ۳۰۰ روستای استان با تنش آبی روبه رو بودند اما اکنون ای رقم به ۲۸۲ روستا کاهش یافته است.  

وی درباره اقدامات انجام شده برای حل مشکل تنش آبی در روستاها گفت: در این زمینه سه هزار و ۱۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب ۱۸ باب حوضچه اتصالات و شیرآلات ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساقی،  حفر و تجهیز سه حلقه چاه،  حصارکشی اطراف چاه و مخازن به طول ۲۹۰ متر،  برق رسانی به چاه بطول هزار و ۸۵۰ متر، اجرای خط انتقال به طول ۲۸ هزار متر،  ساخت راه دسترسی به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر،  اجرای شبکه توزیع به طول ۱۹ هزار و ۷۰۰ متر از جمله اقدامات انجام شده برای رفع تنش آبی روستاها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: با این اقدامات انجام شده حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.

وی گفت: برای رفع مشکل سایر روستاها، اکنون حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در برنامه است همچنین ساخت مخازن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و۶۰۰ متر مکعب در دست اجرا است.  

ساقی اظهار داشت: اجرای خط انتقال به طول ۱۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۵ کیلومتر از اقدامات در دست پیگیری برای رفع تنش آب در روستاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت ۱۸۰ باب حوضچه اتصالات و شیرآلات از دیگر اقدامات مورد نیاز و در دست اقدام برای روستاها است.

ساقی پیش از این گفته بود که رفع تنش آبی در روستا، بر اساس برآوردهای قیمت های سال گذشته، دست کم ۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: برای حل مشکلات تامین آب در روستاها، سند آبرسانی پایدار تدوین شده و مقرر است تا سال ۱۴۰۵، مشکلات این مناطق حل شود و بدین ترتیب تا ١۴٣٠ دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.  

برچسب‌ها بجنورد روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران بجنورد روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی رفع تنش آب برای رفع تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تأمین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در خال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6088361

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است