Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به نتایج یک پژوهش در زمینه دانشگاه‌های ایرانی پیشرو در عرصه نانو که در کشور اسپانیا منتشر شده است، گفت: براساس این پژوهش دانشگاه تبریز پنجمین دانشگاه برتر ایران در عرصه نانو بوده که این رتبه جای تحسین و تقدیر دارد و انتظار می‌رود در کلیه رشته‌ها و گرایش‌ها بتوانیم موفقیت و موقعیت ممتازی بدست بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر رضا مجیدی در چهارمین جلسه شورای راهبری ارتقاء به تراز بین‌المللی در سال 99که درراستای پیگیری برنامه‌های قبلی و طرح پیشنهادها جدید درزمینه برنامه اقتصادمقاومتی وزارت عتف جهت ارتقا ۵ دانشگاه و پژوهشگاه به جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: افتخارآفرینی مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس برای همیشه و در کل تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: مشخصه بارز دوران دفاع مقدس وحدت و همدلی همه آحاد جامعه بود که تمامی دوستداران ایران و حتی افرادی که در برخی موارد تفاوت فکری با انقلاب اسلامی دارند، عزت آفرینی و افتخارات دوران دفاع مقدس و همدلی مردم را در مقابله با تجاوز دشمن به خاک ایران ستایش می­کنند.

وی با اشاره پیشرفت‌های اخیر دانشگاه تبریز در نظام های متعدد رتبه بندی، افزود: تلاش‌ها و فعالیت‌های اساتید دانشگاه تبریز در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی با وجود محدودیت‌ها وکمبودها قابل تحسین بوده و بهبود جایگاه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی مرهون زحمات این همکاران است و تداوم این تلاش‌ها برای ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه ضروری است ودر برنامه ریزی و اجراء شاخص‌ها و ملاکهای عمومی که منجر به بهبود جایگاه دانشگاه تبریز در عرصه های ملی و بین المللی شود را مد نظر داشته باشیم.

وی اختصاص بخشی از شهریه و درآمد اختصاصی جهت انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی در برخی از رشته‌ها و گرایشها را ضروری دانست و افزود: باید بخشی از درآمد در همان گروه وآزمایشگاه هزینه شود و خواستار ارائه راهکار برای جذب و استمرار فعالیت دانشجویان ممتاز در دانشگاه تبریز شود.

در ادامه این نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز ضمن اشاره به شاخص های امتیاز آور دانشگاه تبریز در نظام های رتبه بندی، افزود: تعداد مقالات منتشر شده، استنادات به مقالات پژوهشگران دانشگاه تبریز ومیزان درآمدهای اختصاص از بخش صنعت به ترتیب سه شاخص امتیاز آور دانشگاه تبریز تاکنون می‌باشد که ضمن تشکر از همکاران فعال در این عرصه ها لازم است ضمن تداوم این فعالیت ها در شاخص های دیگرکه موجب ارتقاء جایگاه دانشگاه تبریز در ترازهای بین المللی گردد ارائه راهکار، برنامه ریزی و اهتمام همگانی و جدی به عمل آید.

اصغر عسگری با اشاره به اهمیت و اعتباربالای طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه (توبیتاک) در کشور ترکیه، گفت: این طرح در کشور ترکیه مورد توجه و استقبال پژوهشگران قرا گرفته است و امروز دومین فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه جهت شرکت پژوهشگران آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی در فراخوان توبیتاک امسال، ادامه داد: در دومین فراخوان مقررشده است علاوه بر مراکز پژوهشی و دانشگاهی وزارت عتف و مراکز پژوهشی کشور ترکیه از امسال دانشگاهها و مراکز پژوهشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بعنوان سومین مرکز اجراء وداوری در این فراخوان حضور داشته باشند و دانشگاه ها و مراکز علوم پزشکی نیز میتوانند در این رقابت علمی و پژوهشی شرکت کنند؛ از این رو انتظار می‌رود تعداد پروژه‌ها و افراد شرکت کننده در این رقابت افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه تبريز فناوري نانو دانشگاه تبریز دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب

دریافت 14 MB

تصویربردار: مرتضی امین الرعایایی

کد خبر 6089005

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • برگزاری بیست و پنجمین مسابقات کشوری کشتی باچوخه در گرماب
  • تراکتور-ذوب‌آهن/ اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی؟!
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان