Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود همه گیری کرونا، آیین پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بدون حضور زائران خارجی از جمله زائران ایران، چند روزی است که از جنوب عراق آغاز شده و همزمان استان های واقع در مسیر حرکت زائران طرح های امنیتی و خدماتی ویژه اربعین را به اجرا گذاشته اند.

به گزارش فرارو، استان های بصره، ذیقار، واسط، سماوه، دیوانیه و بابل به عنوان حلقه پیوند مناطق جنوب به عتبات مقدسه در نجف اشرف و کربلای معلا، برای تامین امنیت و آسان سازی حرکت زائران عراقی، طرح های ویژه اربعین را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبیین مسیرهای حرکت زائران پیاده، ایجاد چتر امنیتی در طول مسیر حرکت زائران، دست زدن به عملیات پیشگیرانه امنیتی به علاوه تشدید مراقبت های اطلاعاتی در طول استان های مرزی با دو کشور عربستان سعودی و کویت از بیم حملات احتمالی تروریست ها به زائران عراقی، از جمله تدابیر اتخاذ شده است.

 همزمان در کربلا که میعادگاه میلیون ها زائر در ایام اربعین حسینی است، دستگاه های امنیتی تدابیر ویژه ای را در این راستا زودتر از سال های گذشته آغاز کرده اند.

نیروهای الحشد الشعبی نیز همانند سال های گذشته در کنار دیگر نیروهای نظامی و امنیتی عراق در طرح ویژه امنیتی اربعین شرکت کرده اند.

فرماندهی عملیات امنیت کربلا نیز اعلام کرده است که در طول زیارت اربعین حسینی، این استان پذیرای همه زائران عراقی خواهد بود و در این راستا طرح های ویژه برای امنیت مراسم و شتاب در حرکت زائران تدارک دیده است.

با وجود هشدارهای مراجع بهداشتی به ضرورت رعایت پروتکل ها، نخستین حرکت زائران پیاده اربعین از 16 محرم از منطقه راس البیشه جنوبی ترین نقطه عراق آغاز شد و تاکنون بخشی از این کاروان ها به شهر ناصریه مرکز استان ذیقار رسیده اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت پیاده روی اربعین ویروس کرونا کربلا عراق حرکت زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت

ارتش آلمان اعتراف کرد نقصی در ابزار ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کند، هزاران جلسه را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش ایسنا، Zeit Online گزارش داد که با استفاده از عبارات جستجوی ساده در سیستم Webex ارتش به جلسات بوندس‌ور آلمان (ارتش) دسترسی پیدا کرده است.

این روزنامه نوشت: «بیش از ۶۰۰۰ جلسه را می‌توان به صورت آنلاین یافت،» که برخی از آنها قرار بود طبقه‌بندی شوند.

ارتش گفت که این اشکال در عرض ۲۴ ساعت پس از اطلاع برطرف شد.

سخنگوی ارتش آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی بدون اطلاع شرکت‌کنندگان یا بدون مجوز امکان پذیر نبود. بنابراین هیچ محتوای محرمانه‌ای نمی‌تواند از کنفرانس‌ها درز پیدا کرده باشد.»

 پس از آن که روس‌ها در ماه مارس، صدای مقامات نیروی هوایی در مورد دادن موشک‌های دوربرد اوکراین را افشا کردند، این حادثه در حال حاضر توسط دادستان فدرال در حال بررسی است. وزیر دفاع آلمان با اشاره به مکالمات نظامی فاش شده هشدار داد که این همه «بازی پوتین» است.

 Zeit Online اعلام کرد که اتاق‌های ملاقات مورد استفاده ۲۴۸ هزار سرباز آلمانی را شناسایی کرده است. این نقض امنیتی در نسخه Webex خود بوندس‌ور رخ داده است که از نسخه عمومی ایمن‌تر است. خبرنگاران توانستند اتاق جلسه آنلاین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی را که نامش در جریان نقض قبلی مطرح شده بود، پیدا کنند. زیت آنلاین گفت که ارتش تنها پس از آن که برای اظهار نظر به آنها مراجعه شد، از نقص‌های امنیتی آگاه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان