Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ عمادی تشکری در دیدار با مدیرکل امورمهاجرین و اتباع خارجی استانداری یزد با بیان اینکه بازرسان این اداره کل ۳۰۷ برگ جریمه برای متخلفین صادر کرده و از این تعداد ۵۵ کارفرمای متخلف به مراجع قضائی معرفی شده اند، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱ مورد پروانه کار برای اتباع خارجی در استان یزد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۱۶۴ پروانه کار اتباع خارجی در سال گذشته تمدید و تجدید شده و ۷۰پروانه کار ابطال شده است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: چهار هزار و ۸۵ مورد بازرسی اتباع خارجی توسط بازرسان این اداره کل در سال گذشته صورت گرفته است.
سعید پرویزی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی نیز در این نشست بر لزوم همکاری و همفکری این اداره کل با حوزه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: بازرسی های مشترک گشت اتباع خارجی در سال گذشته بسیار کم بوده است و افزایش این گشت ها با همکاری تمامی دستگاه ها  باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به حضور اتباع خارجی غیرمجاز و اشغال فرصت های کاری استان گفت: میادین میوه و تره بار، کوره های آجرپزی، گلخانه ها و... برخی از مکان هایی هستند که اتباع غیرمجاز در آن مشغول هستند و حتی نرخ گذاری میوه، آجر و... استان را آنها انجام می دهند که ساماندهی اتباع در دستور کار مسئولین استان قرار گرفته و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.
پرویزی با اشاره به تعامل این اداره کل با دستگاه قضایی استان تصریح کرد: صدور حکم سیار توسط دادستان یزد باعث تسهیل در گشت های مختلف در محلات شده و فوراً با مزاحمت هایی که اتباع غیرمجاز برای مردم در محلات ایجاد می کنند برخورد می شود.
وی ایجاد اطلس مشاغل توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را ضروری برشمرد و افزود: برخی از فعالیت ها در استان افراد بومی و حتی اتباع مجاز متقاضی کار در آن نیستند و باید برای تامین نیروی کار این حرفه ها تدابیری اندیشیده شود.
پرویزی بر نقش پررنگ تر دفاتر کاریابی استان برای تامین نیروهای کار شرکت ها تاکید کرد و بیان کرد: یزد برای اتباع خارجی از لحاظ اشتغال و سکونت دارای جاذبه است و باعث تردد آنها به استان شده است. مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و ... از جمله مباحثی است که حضور اتباع غیرمجاز برای استان در پی داشته است.

48

کد خبر 1435678

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد سال گذشته اداره کل اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد