Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با بیان اینکه سال آبی ۹۸-۹۹ سال خوبی بود، گفت: متوسط ۵۰ ساله بارش‌های کشور ۲۵۰ متر است، اما در سال گذشته (۹۸- ۹۹) حدود ۳۱۷ میلیمتر بارش اتفاق افتاد که ۲۷ درصد از متوسط درازمدت بیشتر بود. همین مسئله سبب شد بتوانیم نیاز همه مصارف شرب و صنعت را پاسخگو باشیم.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته مرکزی برای مدیریت آب شهری با مشارکت تعدادی از کشورهای منطقه و نیز سایر کشورها تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با مسائل آب و نیز برخی کشورهای اروپایی علاقمند نیز به عضویت این شورا درآمده‌اند.

وزیر نیرو گفت: عصر امروز یازدهمین اجلاس به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور ۱۵ کشور برگزار می‌شود که هشت کشور در سطح وزیر و بقیه در سطح معاون وزیر و سایر مقام‌ها شرکت می‌کنند. ۹ سازمان بین‌المللی مرتبط نیز در این اجلاس حضور دارند. این اجلاس، با حضور جمهوری آذربایجان، افغانستان، بنگلادش، تاجیکستان، عراق، سوریه، قطر، آلمان، ارمنستان، ازبکستان، ترکیه، سوئیس، عمان، مصر و هند عصر امروز به میزبانی ایران و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

برقراری آب و برق منطقه تالش

اردکانیان در ادامه با اشاره به وقوع سیل در منطقه تالش اظهار کرد: در اثر وقوع سیل در تالش، حدود سه هزار و ۷۰۰ مشترک بخش برق و بیش از یک هزار و ۱۶۰ مشترک آب دچار قطعی شدند که در همان ساعت اولیه، برخی اتصال‌ها برقرار شد، اتصال سایر مشترکان نیز با فراهم شدن شرایط، انجام می‌شود.

سال آبی گذشته، سال آبی خوبی بود

وی در ادامه به آغاز شدن سال آبی جدید (مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) اشاره کرد و گفت: دیروز نخستین روز از این سال آبی جدید بود.

وزیر نیرو ادامه داد: سال آب ۹۸- ۹۹ از نظر بارش‌ها سالی خوب بود، زیرا متوسط ۵۰ ساله بارش‌های کشور ۲۵۰ متر است، اما در سال گذشته (۹۸- ۹۹) حدود ۳۱۷ میلیمتر بارش اتفاق افتاد که ۲۷ درصد از متوسط درازمدت بیشتر بود.

اردکانیان افزود: بارش‌های خوب سبب شد بتوانیم نیاز همه مصارف شرب و صنعت را پاسخگو باشیم و در بخش کشاورزی حتی بیش از قبل، آب تحویل داده شد.

وی گفت: اکنون از حدود ۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سدها، حدود ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آبگیری شده است، یعنی ۵۴ درصد حجم مخازن پر شده و وضعیت خوب است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: به‌جز در دو مورد که شرایط اصطلاحاً «لب به لبی» است نگرانی برای تأمین آب برای سال پیش رو نیست و مردم هم رعایت خواهند کرد تا سالی بدون دغدغه سپری شود.

برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان

اردکانیان در ادامه گفت: نمایشگاه تجاری -صنعتی ایران از روز گذشته در کابل با حضور ۷۰ شرکت و تولید کننده ایرانی در بخش انرژی و مخابرات آغاز شد.

وی افزود: معاون برق و انرژی ایران و وزیر تجارت افغانستان به طور مشترک، این نمایشگاه را افتتاح کردند و امید است با عرضه خدمات توسط شرکت‌های ایرانی در بخش خصوصی، گام‌هایی در توسعه روابط برداشته شود.

وزیر نیرو ادامه داد: قرار است نشست اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ماه آینده در کابل برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 445960

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزير نيرو سال آبی بارش باران بارش برف و باران مدیریت آب شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر نیرو بارش ها سال آبی سال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان