Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با حضور در نمایشگاه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

صبح امروز دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از این نمایشگاه و غرفه وزارت ورزش و جوانان دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امام بزرگوار و شهدای مدافع حرم گفت: «هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی ارزش های دوران طلایی دفاع مقدس است که ملت بزرگ ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) توانستند در مقابل دشمنان این آب و خاک و دشمنان انقلاب اسلامی بایستند و با همت مردانه و عزم مومنانه نقشه های دشمنان این کشور رو نقش بر آب  کنند. هرچه از دفاع مقدس صحبت کنیم بازهم کم است، جلوه های زیادی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که راجع به هر کدام از آنها می شود بحث های طولانی رو داشت.»

وی ادامه داد: «در حوزه ورزش کشور هم در دروان دفاع مقدس شاهد حضور قهرمانان ورزشی در عرصه دفاع مقدس هستیم، قهرمانانی که در آن مقطع میادین ورزشی را ترک کردند و به جبهه های دفاع مقدس شتافتند؛ قهرمانانی که هر کدام در رشته های مختلف ورزشی نام آور بودند اما در پاسخ به ندای امام و نیازی که آن روز کشور به آنها داشت در جبهه ها حضور فعال و موثری داشتند که حاصل آن تقدیم ۵۰۰۰ شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس است که خون خود را در دفاع از این مرز و بوم و این انقلاب و نظام اسلامی ایثار کردند و همچنین آزادگان عزیز و جانبازان عزیزی که از جامعه ورزش در دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند. همین حرکت رو در دوره دفاع از حرم اهل بیت هم مشاهده می کنیم که ورزشکاران عزیزی از رشته های مختلف ورزشی در میادین عملیات دفاع از حرم شرکت کردند و به فیض شهادت نائل آمدند. بیش از ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم را جامعه ورزش تقدیم کرده است.»

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: «همچنین حرکت جوانمردانه ورزشکاران در عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در ادامه همان مسیر شهدای ورزشکاری است که در دفاع مقدس حضور داشتند، ورزشکارانی که از مدال و سکو میگذرند تا مدافع ارزش ها باشند.»

او درباره حضور جامعه ورزش در عرصه کمک به مردم نیز گفت: «حرکت پهلوانانه و جوانمردانه ورزشکاران در کمک به مردم بخصوص در حوادث طبیعی بخصوص سیل، زلزله و دوره کرونا را شاهد هستیم که ورزشکاران عزیز ما وقتی برای مردم گرفتاری و مشکلی پیش آمده، آستین همت را بالا زده و به میدان آمدند و در جمع آوری کمک و کمک به مردم آسیب دیده پیشگام شدند. در حادثه زلزله کرمانشاه و سیل در استان های مختلف کشور، شاهد حرکت گسترده جامعه ورزش بودیم که کمک های نقدی و اقلام مورد نیاز را با حضور در این مناطق به دست مردم رساندند.»

احمدی خاطرنشان کرد: «در شیوع کرونا با اشاره رهبری و رزمایش کمک مومنانه جامعه ورزش پای کار آمد و از ابتدای فروردین ۹۹ حرکت گسترده کمک مومانه جامعه ورزش را در همه استان های کشور، فدراسیون ها و هیئت های ورزشی شاهد بودیم. فقط در فروردین ماه بیش ار ۴۰۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی را جامعه ورزش جمع آوری و توزیع کرد و این حرکت همچنان ادامه دارد. در ماه ها و هفته های اخیر رزمایش کمک مومنانه در فدراسیون تکواندو، در دهه ولایت کمک فدراسیون کشتی، در دهه اول محرم کمک فدراسیون همگانی و بعد از آن فدراسیون وزنه برداری و فدراسیون والیبال را داشتیم. این حرکت تا اربعین حسینی و پایان ماه صفر با مشارکت فدراسیون های ورزشی ادامه پیدا خواهد کرد.»

وی همچنین افزود: «نکته مهم این است که جامعه ورزش حضور تک بعدی در ورزش ندارد و فقط به دنبال قهرمانی و کسب مدال نیست و به همه جنبه های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی توجه دارد. این مسئولیت اجتماعی است که جایگاه ورزش و قهرمانان ورزشی را در بین مردم افزایش می دهد و این استمرار همان حرکتی است که ما در دوران دفاع مقدس داشتیم. تلاش ما بر این است که با مشارکت ورزشکاران، مربیان، مدیران فدراسیون ها، باشگاه ها و هیات های ورزشی، فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ فداکاری، ایثار، از خود گذشتگی ، مردم داری و دفاع از مردم بوده را همچنان در عرصه ورزش زنده نگه داریم و از این طریق جامعه ورزش بتواند دین خود را بیشتر به مردم ادا کند.»

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان درباره برگزاری این نمایشگاه نیز گفن: «این نمایشگاه گنجینه ای است که افتخارت دوران دفاع مقدس را بازنمایی می کند. همه بخش های مختلف کشور در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشتند و طبعا در این نمایشگاه دستاوردهای بخش های مختلف کشور در دوران دفاع مقدس عرضه و ارائه شده و در اختیار نسل جوان قرار خواهد گرفت. نسلی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند اما باید افتخارت دوران دفاع مقدس به آنها معرفی و این ارزش ها به نسل های بعد منتفل شود. لذا در این هفته و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هماهنگی خوبی بین همه دستگاه ها انجام شد که دستاورهای خود را در این نمایشگاه به مردم و جامعه و بخصوص نسل جوان عرضه کنند تا از این طریق بتوانیم ارزش ها را زنده نگه داریم و به نسل های آینده منتقل مکینم. در عرصه ورزش هم ما این حضور را داریم و انشاالله بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی دوران دفاع مقدس ورزش و جوانان معاون فرهنگی عرصه ورزش جامعه ورزش ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت