Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ آمارهای تحلیلی از موسسه ورد اویل حاکی از آن است که تعداد چاه های نفتی آمریکا در سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است که البته مهم ترین عامل این افت، سقوط غیرمنتظره قیمت نفت در سال 2020 است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهدده می کنید، روند افزایشی تعداد دکل های نفتی حفاری شده در آمریکا از سال 1945 روند افزایشی نسبتا شدید به خود گرفته تا سال 1960 به رقم 60 هزار حلقه در چاه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آن به بعد  تا سال 1970 روند نزولی به خود گرفته و تا 28 هزار حلقه چاه نفت در سال کاهش یافته ولی از سال 1980 تا سال 1985 به بالاترین رقم یعنی 95 هزار حلقه چاه در سال افزایش یافته است.

اما بررسی های میدانی صورت گرفته نشان می دهد روند حفاری دکل های نفتی در آمریکا از سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به طور چشمگیری کاهش یافته اما این پایان ماجرا نبوده و شرکتهای بزرگ نفتی مستقر در میادین پرمین، ایگل فورد ، باکن و نیوبرا اقرار کرده اند که در نیمه اول سال 2020 سیاست های خود را به سمت کاهش هرچه بیشتر هزینه های حفاری پیش برده اند.

در ادامه این تحلیل همچنین آورده شده که پیش بینی می شود روند نزولی حفاری چاه های نفتی در سه ماهه چهارم سال جاری با شیب تندتری کاهش یابد. اما نکته جالب توجه اینکه میزان کاهش تعداد دکل ها در میادین نفت شیل که مستعد استخراج گاز هستند بسیار اندک بوده است.

پربیننده ترین صندوق پالایشی ارزان‌تر شد/ سورپرایزهای دولت ادامه دارد؟ افزایش یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت افت شبانه نفت جبران شد/امیدواری به کاهش ذخایر آمریکا افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دکل نفتی حفاری نفت شیل آمریکا مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سعید رحیمی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به علت آب‌گرفتگی و سقوط پایه‌های برق، محور سر بندر به آبادان در محدوده شادگان مسدود شد.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: همکاران ما در پلیس راه از منطقه خور دورق مسیر را یک‌طرفه کرده‌اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع‌آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید صورت گرفته که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​