Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز؛ روند صعودی قیمت‌ها برای مدت کوتاهی در معاملات روز گذشته ادامه یافت که این در واکنش به روند نزولی قیمت‌ها در معاملات روز دوشنبه بود. با این وجود اگرچه پیش بینی می‌شود روند معاملات به شکلی ادامه یابد که مسیر صعود یک طرفه –آنگونه که در ماه‌های قبل جریان داشت- بار دیگر از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته معاملات آتی طلای اکتبر با 1.70 دلار کاهش به قیمت 1900.40 دلار در هر اونس انجام شد، همچنین در بازار کومکس نیویورک نقره با 0.148 دلار افزایش به قیمت 24.525 دلار در هر اونس معامله شد.

 

روند معاملات بازار فلزات گرانبها در شرایطی نزولی پایان یافت که بازارهای سهام جهانی روندی ترکیبی داشتند و در آسیا بیشتر شاخص‌ها سقوط کردند. شاخص‌های عمده سهام در ایالات متحده پس از چند روز ادامه روند نزولی، روز گذشته را صعودی به پایان رساندند. گفته می‌شود عمده تاثیرپذیری روند حرکت شاخص‌ها از اخبار منتشر شده مرتبط با شیوع کرونا در اروپا و بخش‌هایی از ایالات متحده بوده که نگرانی‌هایی را از انسداد دوباره مشاغل به دنبال داشته است. در عین حال درگذشت روت باتر گینزبرگ قاضی دادگاه عالی ایالات متحده باعث شده تا تمرکز کنگره از بسته دوم محرک مالی که خدماتی را به مشاغل و شهروندان ارائه می‌دهد، منحرف شود. افزون بر آن تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده همچنان بحث داغ سیاسی این روزهاست، بسیاری بر این باورند که همزمان انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده در طولانی مدت مورد مناقشه قرار خواهد گرفت.

 

جروم پاول رییس بانک فدرال رزرو و استیو منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده صبح روز گذشته در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت دادند. پاول در این جلسه اظهار کرد که کنگره برای حفظ اقتصاد ایالات متحده باید اقدامات بیشتری انجام دهد و بلافاصله بازارها نسبت به این اظهارنظر واکنش نشان دادند. در بازارهای مهم روز گذشته شاخص دلار ایالات متحده به بالاترین سطح خود در طول شش هفته گذشته رسید. قیمت نفت خام نیمکس در حدود 39.65 دلار در بشکه معامله شد و بازده اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده در معاملات روز گذشته به حدود 0.67 درصد رسید.

از دیدگاه فنی، روند حرکت صعودی معاملات آتی اکتبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، اگرچه این مزیت در هفته جاری کمرنگ‌تر به نظر می‌رسد. هدف بعدی روند صعودی قیمت طلا در معاملات آتی اکتبر دستیابی به سطح 1954.10 دلار و هدف بعدی نزولی حفظ سطح پشتیبانی 1865 دلار است که کمترین سطح قیمتی معاملات ماه آگوست بوده است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت اول طلا 1916.80 دلار و سطح مقاومت دوم 1930 دلار عنوان شده است، همچنین سطح پشتیبانی نخست در 1890.70 و سطح پشتیبانی دوم 1878.50 دلار مشاهده شده است.

روند حرکت صعودی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح 27.13 دلار و هدف بعدی نزولی حفظ سطح قیمتی 22.50 دلار در هر اونس است. همچنین بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت اول نقره 25 دلار و سطح مقاومت دوم 25.30 دلار در اونس مشاهده شده است، سطح پشتیبانی اول 23.78 دلار و سطح پشتیبانی دوم 23.50 دلار در اونس عنوان شده است.

 

منبع؛ اقتصاد آنلاین

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فلز زرد طلا دلار ایالات متحده معاملات آتی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟