Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تشخیص و تحلیل دقیق فعالیت‌های بدنی یک ورزشکار گجت‌های پوشیدنی بسیاری در قالب ساعت و دستبند وجود دارند که متاسفانه اطلاعات زیادی را در اختیار محققان قرار نمی‌دهند. برای نظارت دقیق بر روی رفتار‌های بدنی یک ورزشکار سلسله حسگر‌هایی نیاز است که تمامی سطوح بدن فرد را پوشش دهند و آن‌ها را تحت نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور یک تیم تحقیقاتی در سنگاپور اقدام به لباس هوشمندی با عنوان Smart Suit زده که به محققان کمک می‌کند حرکات و واکنش‌های بدن افراد را با دقتی بیشتر تحت نظر داشته باشند. این تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور توانسته‌اند رشته حسگر‌هایی را به لباسی نخی متصل کنند که با استفاده از گوشی‌های هوشمند فعال می‌شوند.

بیشتر بخوانید

کولر پوشیدنی سونی، یک گجت برای روز‌های گرم تابستان نحوه فعالیت لباس هوشمند Smart Suit

زمانی که یک گوشی هوشمند در نزدیکی حسگر‌های مورد نظر قرار می‌گیرد، قابلیت NFC برای آن‌ها فعال می‌شود و امکان آغاز تحلیل‌ها را به حسگر‌ها می‌دهد. این فرآیند همچنین به لباس هوشمند Smart Suit اجازه می‌دهد اطلاعات ذخیره شده را در قالب پوشه قابل مطالعه به گوشی هوشمند ارسال کند و سپس بر صفحه نمایش گوشی نمایان شود.

در این نمونه آزمایشی که توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه ملی سنگاپور ساخته شده، افراد می‌توانند شش حسگر را توسط یک گوشی هوشمند کنترل کنند و داده‌هایی از قبیل دمای بدن، میزان مسیر طی شده و حالت ستون فقرات را به دست آورند. تیم تحقیقاتی مذکور سعی دارد با توسعه این فناوری امکان بررسی‌های پزشکی را نیز فراهم کند تا سلامتی افراد نیز تحت نظر قرار گیرد.

این لباس هوشمند اکنون می‌تواند به افراد در رابطه با دمای هوا و بدن آن‌ها اخطار دهد و در آینده قرار شده تا کاربران را از حملات احتمالی قلبی مطلع سازد. گفتنی است؛ بر اساس باور تیم سازنده این تنها آغاز راه ساخت لباس‌های هوشمند است و آن‌ها انتظار دارند طی سال‌های آینده فناوری فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی را به دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لباس هوشمند تیم تحقیقاتی فناوری نوین تیم تحقیقاتی لباس هوشمند حسگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت

یونس پناهی٬ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۷۴ هزار و ۱۰۳ پژوهشگر فعال و ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت به ثبت رسیده اند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۰۱ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۴ مرکز ملی تحقیقاتی۵۷ مطالعه کوهورت فعال و ۲۶ شبکه تحقیقاتی در سراسر کشور داریم. در حال حاضر ۳۳۰ طرح برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی بررسی شده اند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اضافه کرد: با مجوز شورای گسترش ۱۱ مرکز نوآوری تاسیس و ۱۱۴مرکز رشد فناوری سلامت راه اندازی شده اند.

پناهی ادامه داد: اکنون ۴۱۳۰ پتنت ملی در حوزه سلامت  و در مجامع علمی  بین المللی به ثبت رسیده است که این موضوع سبب ارتقای رشد علمی و تولید علم در کشور خواهد شد.  

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: در راستای توسعه مرز‌های نوین تحقیقات سلامت محور از ظرفیت‌های علمی کشور استفاده بهینه شده است.  

وی اضافه کرد: بهبود فرایند تولید علم و حرکت در مرز‌های دانش در جهت مسئله محوری و ماموریت گرایی توسعه پیدا کرده است.

پناهی گفت: در حال حاضر رتبه تولید علمی ایران در دنیا ۱۵ و جایگاه کشورمان از منظر فناوری ۶۲ است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این جایگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت افزود: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقاتی بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه ­های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت