Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت توجه دانشگاه و عمل به تربیت اسلامی، گفت: از اهداف تعلیم و تربیت اسلامی پایبندی به اعتقادات دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(2شهریور) در مراسم تجلیل از اساتید و کارکنان رزمنده و ایثارگر واحد خرم آباد با بیان اینکه ایران اسلامی فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: علت آن این است که کشورهای استعماری به علت غنای مادی و معنوی، کشور ایران را طعمه خوبی برای کسب منافع خود می دانسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تعلیم و تربیت اسلامی سبب شده است که در طول این سال ها در برابر کشورهای استعماری بایستیم.

 

وی به نقش نظام آموزشی در تعلیم و تربیت اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نظام آموزشی باید تعلیم و تربیت اسلامی گسترش دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: از اهداف تعلیم و تربیت را پایبندی به اعتقادات دینی و در رأس آن توحید  در همه شئونات زندگی است.

 

وی با بیان اینکه در سایه  تعلیم و تربیت اسلامی می توانیم ارزش های اخلاقی و دینی را سرزنده و حفظ کنیم، اذعان داشت: در سایه این مهم می توان صداقت،  شرافت، کرامت و فضیلت را در جامعه ترویج داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اصالت دادن به اسلام و ارزش ها ی اسلامی در دانشگاه ها را از دیگر اهداف تعلیم و تربیت عنوان کرد و تأکید داشت: در دانشگاه ها باید جوان مؤمن، انقلابی ، معنویت گرا ی اخلاق مدار عدالت خواه تربیت شود به ارزش های اسلامی عمل شود.

 

گفتنی است، این مراسم با تجلیل از چند نفر از اساتید و کارمندان ایثارگر  واحد خرم آباد ادامه یافت و در پایان حاضرین با غبار روبی و قرائت فاتحه به  روح پاک و بلند شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ادای احترام کردند.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتقادات دینی تربیت اسلامی دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین تعلیم و تربیت اسلامی اهداف تعلیم و تربیت خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با هفته معلم از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در تالار آفتاب این دانشگاه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم شهید مطهری را یک شخصیت ممتاز و برجسته خواند که توانست با تأثیرگذاری عمیق بر اندیشه و افکار جوانان، مسیر حرکت فکری نسل جوان را به سمت اندیشه‌ها و آموز‌های دینی منطبق سازد و حرکت نوین اسلامی شدن را در دل جوان‌ها زنده کرد.

محمدحسین رنجبر اضافه کرد: استادان دانشگاه باید با کاشتن بذر امید در دل جوانان، مسیر صحیح تربیت و تعلیم را در کنار تذهیب نفس به دانشجو بیاموزند و با ایجاد شور، نشاط، نوآوری و سرزندگی جوانان را به آینده امیدوار و آنان را در سازندگی و بالندگی کشور مشارکت دهند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، داشتن حسن اخلاق، به‌روزرسانی معلومات علمی، مشارکت دادن دانشجو در امور درسی، نوآوری در تدریس، حرکت در مسیر تربیت کارآفرین، دادن عزت و اعتماد به نفس به دانشجو در مواجهه با مشکلات و اندیشمند و متفکر بارآوردن دانشجو و ... از صفات بارز یک استاد برشمرد و اضافه کرد: باید این محسنات باید به خوبی و درستی به دانشجو انتقال داده و در عمل نیز به کار گرفته شود.

وی با اظهار رضایت از عملکرد استادان گفت: ارزش کار معلم و استاد آنقدر ستودنی و قابل تحسین است که در قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام بر آن تأکید شده و این نشان از منزلت و مقام علم و دانش در اسلام است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • ترسیم ۴ برنامه تربیتی و آموزشی مهم در نیروی دریایی
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است