Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان بن عبدالعزیز مدعی شد که تلاش‌های بین المللی بر ایران برای جلوگیری از دستیابی به سلاح‌های کشتارجمعی باید افزایش یابد.

وی در ادعایی بی اساس گفت پادشاهی عربستان دستان خود را برای صلح به سمت ایران دراز کرده و از تلاشهای بین المللی برای حل برنامه هسته ای آن استقبال کرده است.

سلمان ادعای تکراری آل سعود علیه ایران مبنی بر حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سال گذشته و ادعای ادامه هدف قرار دادن عربستان از طریق موشک و پهپاد را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر ادعای شاه سعودی این بود که عربستان هرگز از ملت یمن دست برنمی‌دارد تا از سلطه ایران به زعم وی رها شوند. این در حالی  است که رژیم تحت امر وی از شش سال پیش بی‌رحمانه‌ترین و ویرانگرترین جنگ را علیه ملت یمن به راه انداخته و علاوه بر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌دفاع این کشور، آنها را هدف محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است.

شاه سعودی با دخالت آشکار در امور لبنان و اهانت به جنبش مردمی حزب الله که با رای مردم این کشور در قدرت حضور دارد، همگام با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها آن را حزبی تروریستی خواند و مدعی شد باید برای تحقق امنیت و ثبات لبنان، حزب الله را خلع سلاح کرد.

ملک سلمان مدعی شد که انفجار اسکله بیروت در نتیجه سیطره حزب الله بر تصمیم‌گیری در لبنان با استفاده از قدرت سلاح، رخ داد.

وی بدون محکوم کردن اقدام خائنانه حکام امارات و بحرین که کاملا در سیاست‌های خارجی و داخلی سرسپرده و دنباله‌روی آل سعود هستند، ادعا کرد که از تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند.

ملک سلمان در عین حال بر حمایت همه جانبه از تحرکات آمریکا در حذف مسئله فلسطین حمایت کرد و گفت ما از تلاش‌های واشنگتن برای گفتگوی فلسطینی اسرائیلی با هدف دستیابی به حل عادلانه و فراگیر حمایت می‌کنیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران آل سعود شاه سعودی ایران حزب الله عربستان سعودی لبنان آل سعود شاه سعودی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند