Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه حضور و بازدیدهای نظارتی بر عملکرد مناطق آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس صبح امروز دکتر احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با حضور در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران ضمن بازدید از چند مدرسه با معلمان و مدیران این منطقه به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به ضرورت تدبیر لازم برای پیشبرد این سال تحصیلی خاص گفت: کمتر از ۲۷ کشور دنیا هستند که هنوز مدارسشان را بازگشایی نکردند. در اکثر کشورهای جهان مدارس کار می‌کنند. ایتالیا که یکی از پرخطرترین کشورها بود در شیوع ویروس کرونا مدارس را بازگشایی کرده‌اند. در فرانسه و سایر کشورها هم آموزش و پرورش را تعطیل نکرده‌اند. شاید یک مدرسه خاص تعطیل شود برای وجود کرونا اما نباید کل مدارس را تعطیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته فرصتی برای آشنایی معلمان با دانش‌آموزان بود و معلم از وضعیت یادگیری دانش‌آموزان مطلع بود، افزود: امسال که از ابتدای سال با کرونا مواجه هستیم باید فرصتی فراهم کنیم که معلم و دانش‌آموز با هم آشنا شوند و بنا بر نیاز روش تدریس و آموزش تنظیم شود.

احمدی لاشکی توضیح داد: تاکید اول و آخر ما این است که پروتکل‌های بهداشتی و سلامت جسمی معلمان و دانش‌آموزان رعایت شود زیرا در وهله اول سلامتی مهم است. طبق اعلام وزارت بهداشت، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و هوای در جریان سه اصل مهم در برقراری این پروتکل‌هاست که باید در مدارس و به ویژه کلاس‌های درس رعایت شود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح‌شده در خصوص شبکه شاد گفت: به تدریج این مشکلات رفع خواهد شد. به طور حتم این شبکه کامل نیست اما ظرفیتی ایجاد شده است که ضمن حفظ امنیت اخلاقی و روانی دانش‌آموزان، فضای آموزشی مهیا شود. ادعا نداریم شبکه بی‌نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه‌روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

احمدی لاشکی از شبکه تلویزیونی هم به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب نام برد و افزود: هم‌اکنون در صدد دو سویه کردن این شبکه هم هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدیر مدرسه‌ای داشته باشیم از وضعیت دانش‌آموزان خبر نداشته باشد. هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل عقب بماند.
 

کد خبر 551773 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آموزش از راه دور وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس فاصله‌گذاری اجتماعی دانش آموز ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش از راه دور وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران مدرسه و مدارس فاصله گذاری اجتماعی دانش آموز ماسک سلامت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان