Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از زنان بازنشسته سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، همایش تجلیل از زنان بازنشسته سپاه عصر امروز با حضور فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، فرماندهان و بانوان حماسه‌آفرین در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان در دوران دفاع مقدس با شجاعت و شهامت وصف‌ناشدنی حماسه خلق کردند

سردار سیدصاق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف‌ناشدنی، در صحنه‌های مختلف تاریخ و حتی در میدان‌های رزم حضور یافتند.

وی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایفای نقش زنان یک نقش برجسته‌ای شد و در صحنه‌های متلف حضور مؤثر داشته و دارند، گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بوده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل در خطم مقدم با دشمنان بعثی در جنگ سخت بوده و در این میان بانوان و زنان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده‌اند، افزود: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی جنگیده و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.

سردار حسینی با ذکر اینکه در دوران دفاع مقدس زنان و بانوان کردستانی بیشتر از زنان شهرهای دیگر ایفای نقش کردند، بیان داشت: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف نبرد، اسارتگاه‌های رژیم بعثی، پشت جبهه‌های حق علیه باطل، بیمارستان‌ها و تدارکات چنان غیرت مردانه‌ای از خود نشان دادند که دشمن در برابر آنان عقب‌نشینی و شکست خوردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس زمانی‌که فرزندان این آب‌وخاک در جبهه حضور و شهرها موردحمله هوایی قرار می‌گرفتند، شیر زنان این خطه از سرزمین خانواده را اداره و عدم حضور پدر خانواده را احساس نمی‌کردند.

دوران هشت سال دفاع مقدس مملو از درس و عبرت است 

حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت و چگونگی 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: در طول 41 سال اخیر از عمر پربرکت انقلاب اسلامی همه اقشار مختلف مردم در دفاع از انقلاب، حریم ولایت و ناموس حضور داشته اما در این میان نقش زنان پررنگ‌تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه صدام با ادعای حق مالکیت جنگ را آغاز کرد، گفت: دشمن با به راه انداختن جنگ در ایران هدفش تغییر نظام بود و وقتی روحیه ایثار و مقاومت مردم را دید، علی‌رغم همه توطئه‌ها، اهداف و نقشه‌های شومشان با شکست روبه‌رو شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه باید از تجربیات هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و آن را در زندگی به‌کار ببریم، تصریح کرد: روحیه ایثار و مقاومت رزمندگان مثال‌زدنی و باید امروزه در جامعه ترویج و حفظ شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی با تأسی از نهضت حسینی و با دین‌مداری و ولایت‌پذیری در نابرابرترین شرایط در برابر دشمنان ایستادند و آنان را وادار به شکست کردند، عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس مملو از درس و عبرت بوده و ادامه این مسیر در وضعیت فعلی و جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد با بیان اینکه زنان و به‌خصوص مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و اسرا، نقش به‌سزایی در ترویج ارزش‏ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند؛ یادآور شد: اگر دستاوردهای دفاع مقدس حفظ و اراده عمومی، همبستگی و اتحاد ملت با ایمان، مقاومت و ایثار عجین شود همه کشورها در برابر ایران با شکست روبه‌رو خواهند شد.

گزارش ویدئویی|نمایش دستاورد‌های دفاع مقدس در کردستان / تصاویری دیده‌نشده از شهدا و اسرای عراقی در ایرانگزارش|ناگفته‌هایی از حماسه‌های پیشمرگان مسلمان کُرد در دفاع مقدس / مردم کردستان چگونه با عناصر ‌ضدانقلاب می‌جنگیدند؟ + فیلم

نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس نباید هیچ‌گاه فراموش شود

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره و اظهار داشت: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی زنان ما با ایثار و فداکاری در پشت جبهه‌های نبرد مردان را حمایت می‌کردند و برای دفاع از این آب و خاک گام برداشتند.

وی با بیان اینکه زنان در آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان خود می‌آموختند، بیان کرد: خاطره‌ 8 سال دفاع مقدس تجربه‌ به‌یادماندنی بوده که نباید هیچ‌گاه فراموش شود چراکه در آن دوران شیر زنان پا به پای مردان در مقابل دشمنان ایستادند و خون خود را فدای نظام کردند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با یادآوری اینکه امنیت و آرامش کنونی مرهون جانفشانی‌های رزمندگان و بانوان انقلابی است، یادآور شد: باید همه با باهم برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.

در پایان این مراسم از 24 نفر از زنان بازنشسته سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سپاه بیت المقدس استان کردستان دوران دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی دوران هشت سال جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد

همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» به مناسبت بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس» در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سه شنبه 4 تیرماه 1403، مراسم بزرگداشت سالروز «شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس»  با عنوان «شن‌ها مامور خدا بودند» درسالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی در حاشیه همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازنمایی حوادث مهم دفاع مقدس است و در سیاستگذاری های اجرایی، برنامه هایی را در طول سال برای آشنایی مردم به ویژه جوانان با هدف جلوگیری از فراموشی و تحریف وقایع، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به واقعه طبس و شکست حمله نظامی آمریکا در سال 59 گفت: به پشتوانه هوشیاری ملت ایران، امام عظیم شان انقلاب و رهبری حضرت آقا در طی این سال‌ها همچنان خط مبارزه ملت ما با استکبار و شیاطین پر رنگ تر شده و ملت های آزاده دنیا از آن بهره می گیرند و مسیر سعادتی که این انقلاب باز کرد، همچنان گشوده تر در حرکت است.

جنبه‌های بسیاری از نقش زنان در دفاع مقدس باقی مانده

سردار ادیبی خاطرنشان کرد: موضوع شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هم از آن وقایع تاریخی است که باید به دقت به آن پرداخته شود و تحلیل مناسبی از وضعیت مبارزه استکبار با ملت ایران را ترسیم کنیم که این کار در حال شکل گیری است و مهمترین نکته آن این است که این موضوع زنده باقی می ماند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه هر روز ملت ما مستحکم تر به مسیر خود ادامه می دهد، تاکید کرد: مردم برای انتقال مفاهیم تاریخی به نسل های بعدی در این اماکن و مراکز مهم انقلاب حضور پیدا کنند تا با مبانی اصلی انقلاب آشنا شوند و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

همچنین در این مراسم محمد کریمی فعال رسانه ای  با نگاهی به رویداد‌های اتفاق افتاده پس از واقعه طوفان شن تا طوفان الاقصی گفت: امروز جنگی بزرگ‌تر از جنگ سخت برای گرفتن مرز‌ها رخ داده است. جنگی فراتر از جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم. امروز در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفته‌ایم که این میدان مستقیما با تفکر و رسانه ارتباط دارد و اثرگذارترین گلوله‌ها در این عرصه، واژه‌ها هستند. ما امروز زیر بمباران اطلاعاتی ـ عملیاتی هستیم که تا به امروز تجربه نشده است. امروز در میدان عملیات روانی برای جا به جایی اراده‌ها و دستکاری دستگاه محاسباتی ذهن‌ها اقداماتی انجام می‌شود که جز باور داشتن به اراده الهی نمی‌تواند آن را خنثی کند.

کریمی تصریح کرد: از آغازین روز‌های نهضت انقلاب اسلامی دشمنان چند طرح را جلو بردند، اول همسو کردن حضرت امام (ره) با اهداف خود که به شکست انجامید، دوم ترور ایشان و متلاشی کردن انقلاب اسلامی که چندین طرح ترور برنامه‌ریزی شد، اما نهضت امام مورد عنایت و توجه حضرت حق بود و همه آن طرح‌ها ناکام ماندند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی در جنگ شناختی امروز تاکید کرد: ما با وجود عملیات‌های نظامی موفقی که داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم بر فضای مجازی آنطور که باید تسلط یابیم. سه حربه برای مقابله با انقلاب اسلامی از سوی دشمن به کار رفته که دهه‌ها سرمایه‌گذاری فکری، مالی و انسانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا ما را به زانو درآورند. اولین آن حربه‌ها، تحریف است که نمی‌گذارد خبر خوبی از ایران منتشر شود. این حربه اجازه نمی‌دهد راز ایستادگی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عدم ورود واکسن فایزر به درستی تبیین شود و چیزی از میلیون‌ها بیماری که به خاطر عوارض این واکسن درگیر هستند، منتشر شود؛ همچنین حربه تحریف اجازه نمی‌دهد خبری از 30 خط تولید واکسن ایرانی به گوش کسی برسد.

سینمای دفاع مقدس از هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی پاسداری می‌کند

کریمی به دیگر راهکار‌های دشمن برای پیروزی در جنگ شناختی اشاره کرد و افزود: سازمان تخریب نمی‌گذارد کسی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن صحبت کند و با ترسی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد کسی به میدان تبیین بیاید. سازمان تحریف و تخریب دست به دست هم داده‌اند تا مردم در جهت القائات آنها به خیابان‌ها بیایند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از فتنه‌های بسیاری گذشتیم تا به وعده صادق رسیدیم. توکل به خدا، اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردمی که فرسنگ‌ها از مسئولان جلوتر هستند ما را تا به امروز یاری کرده است و در سایه تحریم‌ها، جنگ نرم و سخت و همه مشقت‌ها امروز به عنوان کشوری قدرتمند عضو باشگاه هسته‌ای و نظامی جهانی خود را مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/
 

همایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودندهمایش شن ها مامور خدا بودند

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد