Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@18:21:52 GMT

خواص بی شمار تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۹۴۴۸

خواص بی شمار تخم مرغ

 تخم مرغ، یک خوراکی سرشار از مواد مغذی است، نحوه مصرف آن نیز بسته به ذائقه فرد متغیر است. معمولاً تخم مرغ را به‌صورت سرخ شده، املت یا آب پز می‌خورند، اما مصرف تخم مرغ آب‌پز بر اساس سادگی پخت آن بسیار طرفدار دارد، در ادامه مطلب با برخی از خواص تخم مرغ آب پز آشنا می‌شوید:

تخم مرغ میزان کلسترول خوب HDL را افزایش می‌دهد

HDL مخفف لیپوپروتئین با چگالی بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب به عنوان "کلسترول خوب" شناخته می‌شود. افرادی که سطوح بالای HDL دارند، معمولاً خطر کمتری از بیماری‌های قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی دارند.

خوردن تخم مرغ یک راه عالی برای افزایش HDL است. در یک مطالعه، خوردن دو عدد تخم در هر روز به مدت ۶ هفته سطح HDL را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

کلوئین دارد

کلوئین ماده‌ای حاوی ویتامین‌های B برای ساخت غشا‌های سلولی به کار می‌رود و در تولید مولکول‌های سیگنالی در مغز همراه با توابع دیگر مختلف نقش دارد.

نشانه‌های کمبود کلوئین جدی هستند، اما خوشبختانه کم و نادر هستند. تخم مرغ کامل یک منبع عالی از کلوئین است. یک تخم مرغ حاوی بیش از ۱۰۰ میلی گرم از این ماده مغذی مهم را دارد و با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط هستند.

کلسترول LDL یا بد را کاهش می‌دهد

مشهور است که داشتن سطوح بالای LDL به خطر افزایش بیماری‌های قلبی مرتبط است. حتی اگر تخم مرغ به طور خفیف کلسترول LDL را در برخی از افراد افزایش دهد، مطالعات نشان می‌دهند که ذرات از کوچک و متراکم به LDL بزرگ تغییر می‌کنند که یک بهبود است.

تخم مرغ حاوی لوتئین و زاکسانتین است

این آنتی اکسیدان‌ها فواید زیادی برای سلامت چشم دارند. یکی از پیامد‌های سالخوردگی، این است که بینایی ضعیف می‌شود و تخم مرغ یکی از موادی است که میزان آن را کاهش خواهد داد.

مواد غذایی متعددی وجود دارند که به مقابله با برخی از فرآیند‌های فاسد کننده که می‌توانند بر چشمان ما تاثیر بگذارند، کمک می‌کنند. دو مورد از این‌ها لوتئین و زاکسانتین نام دارند.

تخم مرغ غنی از ویتامین A است

کمبود ویتامین A شایع‌ترین علت نابینایی در جهان است. تخم مرغ‌های محلی یا غنی شده با امگا ۳، تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

اسید‌های چرب امگا ۳ که برای کاهش سطح خون تری گلیسیرید شناخته می‌شوند، عامل خطر شناخته شده برای بیماری‌های قلبی هستند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف تخم مرغ غنی از امگا ۳ راهی موثر برای کاهش تری گلیسیرید خون است.

در یک مطالعه، تنها پنج عدد تخم مرغ غنی از امگا ۳ در هفته به مدت سه هفته، تری گلیسیرید را ۱۶ - ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.

منبع: آنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تخم مرغ کلسترول خوب سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه اعلام کرد که شمار پیکر شهیدانی که از گور دسته جمعی بیمارستان ناصر بیرون کشیده شده به ۳۹۲ پیکر افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از الجزیره، سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور دسته جمعی مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه بیان کرد: پس از عقب‌نشینی اشغالگران نزدیک به ۳۹۲ پیکر را از بیمارستان ناصر بیرون کشیده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم ۵۸ درصد از آن‌ها را شناسایی کنیم.

این سازمان امدادی تاکید کرد: دلیلی برای وجود پیکر کودکان در گور دسته جمعی بیمارستان ناصر سراغ نداریم. روی پیکر برخی از شهیدان بیمارستان ناصر آثار شکنجه را یافته‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران در مجتمع بیمارستانی ناصر مرتکب اعدام صحرایی شده‌اند. ما خواهان آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران شماری از پیکر‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی و در عمق ۳ متری دفن کرده‌اند. این موضوع باعث شده که این پیکر‌ها به سرعت تجزیه بشوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که اشغالگران دست‌کم ۲۰ نفر را زنده به گور کرده‌اند. اشغالگران با تغییر چندباره کفن‌های پلاستیکی عامدانه در تلاش بوده‌اند که نشانه‌های جنایت بیمارستان ناصر را محو کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال