Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:27:48 GMT

انتخاب رشته کنکور ۹۹ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۹۷۷۸

انتخاب رشته کنکور ۹۹ آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، بر اساس برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از روز چهارشنبه دوم مهرماه در درگاه این سازمان به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و تا روز شنبه پنج ادامه دارد.

سازمان سنجش همچنین برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته مجازی را فعال کرده است که در این فرایند سازمان برای داوطلبان انتخاب رشته پیشنهادی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه این انتخاب رشته ۱۰ هزار تومان است.

در کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر از مجموع یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در کنکور شدند، ظرفیت پذیرش نیز بیش از ۱۷۵ هزار نفر است.

در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد. امسال برای نخستین بار، انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شود.

در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، داوطلبان با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه سازمان سنجش می توانند نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام کنند.

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (بجز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور امروز چهارشنبه آخرین اصلاحات مرتبط با رشته های جدید کنکور سراسری را برای انتخاب رشته داوطلبان در درگاه خود منتشر کرد.

کنکور سراسری از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه در سراسر کشور و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان سنجش آموزش کشور کنکور انتخاب رشته پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور کنکور انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور کنکور انتخاب رشته اخبار کنکور کنکور سراسری انتخاب رشته سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا؛ عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان  که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می کنیم به این صورت که دفترچه های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار  می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین