Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری وبینار آموزشی آمادگی مقابله با اپیدمی آنفلونزا در خوزستان گفت: سیستم بهداشت و درمان استان باید برای مقابله همزمان با بیماری آنفلونزا و کرونا ویروس آماده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حضور همایون امیری مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت و جمعی از کارشناسان معاونت بهداشت در وبینار با فوکال پوینت‌های درمان بیماری در بیمارستان‌ها، پرستاران کنترل عفونت و کارشناسان برنامه آنفلوانزای مراکز بهداشت شهرستان‌ها افزود: آخرین شیوه نامه‌های آموزشی و اجرایی برای مقابله با بیماری‌های مذکور ارائه شد.

علوی اظهار داشت: مهمترین اقدام در این مرحله شناسایی زود هنگام و ردیابی تماس بیماران مبتلا به کرونا جهت پیشگیری از گسترش بیشتری بیماری است و امیدواریم با هوشیاری سیستم بهداشت و درمان و از همه مهمتر همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی شاهد گذر از این روز‌های سخت باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان مهمترین راهکار برای مصون ماندن از بیماری کرونا ویروس را رعایت بهداشت فردی و عمومی عنوان و تاکید کرد: از عموم مردم خواهشمندیم همچنان در خانه بمانند، از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز نمایند و از برگزاری مراسم‌های غیرضروری از جمله؛ عروسی، فاتحه خوانی و جشن تولد و... خودداری کنند، ضمن اینکه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه تا به امروز درمان و واکسن این بیماری کشف نشده، ولی با رعایت بهداشت می‌توان از ابتلای به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری آنفلونزا ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟