Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-27@04:21:00 GMT

استقلال - پاختاکور: شنبه 17:10 به وقت تهران

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۰۳۰

با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال باید روز شنبه در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف پاختاکور برود. الهلال تصور می کرد نتیجه بازی امشب سه بر صفر می شود و در کورس رقابتها باقی می ماند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا مدافع عنوان قهرمانی را کنار گذاشت تا ثابت کند با هیچ تیمی شوخی و تعارف ندارد

با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا، نه تنها حریف استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد که تنها امتیاز کسب شده تیم شهر خودرو هم سوخت! البته شهر خودرو هنوز 15دقیقه دیگر فرصت دارد یک امتیاز از پاختاکور بگیرد!

 به گزارش طرفداری، در حالی که قوانین فوتبال صراحتا می گوید یک تیم حتی با 7 بازیکن هم می تواند بازی را آغاز کند، طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر تیم برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا حداقل باید 13 بازیکن به کمیته مسابقات و ناظر بازی معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندی که الهلال را حذف کرد

بند 4/3 قوانین رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا صریح و شفاف مشخص کرده اگر تیمی برای آغاز بازی کمتر از 13 بازیکن داشته باشد، آن دیدار برگزار نمی شود و تیم موردنظر هم از چارچوب رقابتها حذف خواهد شد. الهلال شبی که با شهر خودرو بازی داشت، با نشاندن دو دروازه بان ذخیره روی نیمکت تعداد نفرات خود را به 14 نفر رساند و در جام ماند اما امشب وقتی وارد ورزشگاه شد، تنها 11 بازیکن داشت که از این جمع 11 نفر هم 3 نفر دروازه بان بودند. سرمربی الهلال در ترکیب اولیه، نام 9 بازیکن را نوشت و دو دروازه بان را هم روی نیمکت نشاند تا به AFC اعلام کند خیال انصراف ندارد. خواسته او و باشگاهش، تعویق رقابتها بود تا کرونایی های الهلال به ادامه رقابتها برسند اما ناظر کنفدراسیون، با برگزاری بازی 9 به 11 موافقت نکرد و با یادآوری بند 4/3 قانون که می گوید کمترین حدنصاب برای آغاز بازی معرفی 13 بازیکن در لیست است، جلوی برگزاری بازی تشریفاتی الهلال و شباب الاهلی را گرفت.

تنها امتیاز شهرخودرو پرید

 در پی این اتفاق، الهلال تهدید کرد از رقابتها انصراف می دهد اما کنفدراسیون بدون توجه به این تهدید، طبق همان قانون 4/3 الهلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت و اعلام کرد نتایج بازی های قبلی الهلال هم از جدول گروه بی حذف می شود. با حذف این نتایج، شهر خودرو تنها امتیازی که از 5 بازی قبلی خود به دست آورده بود را از دست داد. شهر خودرو در این تورنمنت یک مساوی بدون گل مقابل الهلال داشت و 4 بازی دیگر را به الاهلی (2 بار) و الهلال و پاختاکور هر کدام یک بار واگذار کرده بود.

پاختاکور حریف استقلال شد

 به هرحال، با حذف الهلال و نتایجش، در گروه B، پاختاکور ازبکستان با 7 امتیاز از 3 بازی (دو برد مقابل شهر خودرو و الاهلی و یک مساوی با الاهلی) در صدر قرار گرفت، شباب الاهلی با 7 امتیاز از 4 بازی (دو برد مقابل شهرخودرو و یک مساوی و یک شکست برابر پاختاکور) در جای دوم ایستاد و شهر خودرو هم با 3 شکست در هر 3 بازی اش، بدون امتیاز در رده آخر جدول سه تیمی بود.

 آخرین بازی این گروه که کاملا تشریفاتی است، میان تیم های پاختاکور صعود کرده و شهر خودرو حذف شده در حال برگزاری است که نتیجه این بازی تا دقیقه 75 با یک گل به سود پاختاکور است. پاختاکور با هر نتیجه ای صدر جدول را حفظ می کند و حریف استقلال می شود.

استقلال - پاختاکور؛ فعلا 17:10 به وقت تهران

حالا استقلال هم باید به عنوان تیم دوم گروه A در مرحله یک هشتم نهایی با تیم اول گروه B یعنی پاختاکور بازی کند. این بازی طبق برنامه اولیه قرار بود روز شنبه آینده ساعت 20:45 به وقت دوحه برابر با 21:15 به وقت تهران برگزار شود اما در برنامه جدیدی که AFC اعلام کرده، ساعت بازی 16:40 به وقت دوحه و 17:10 روز شنبه آینده به وقت تهران اعلام شده است. البته اگر مجددا تغییر نکند!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا وقت تهران شهر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد تیم هندبال صنعت مس کرمان در دیداری معوقه از هفته دوازدهم، هجدهمین پیروزی خود را ثبت کرد تا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیکتر شود.   دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا؛ عیدیان راهی فینال شد نازنین فاطمه عیدیان به مرحله نهایی رقابت ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا راه یافت.   مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد مسابقات آبهای‌آرام قهرمانی کشور جوانان و زیر ۲۳ سال آقایان امروز در دریاچه آزادی برگزار شد.   انتخابی جام جهانی ووشو؛ کولاک ووشوکاران ایران در چین با کسب ۱۰ مدال رنگارنگ ملی‌پوشان ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۱۰ مدال رنگارنگ را برای کشورمان به ارمغان آوردند.   پس از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس؛ خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در مورد واگذاری باشگاه استقلال گفت: انشاالله با درایت مالک جدید، باشگاه استقلال به سمت قهرمانی سوم در آسیا پیش خواهد رفت.   فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود ایران، تاجیکستان و تایلندبه جام جهانی در دور یک چهارم نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا، تیم‌های ایران تاجیکستان و تایلند به نیمه نهایی و جام جهانی راه یافتند.   تیراندازی اهداف پروازی قطر؛ پرورش‌نیا رکورد تراپ بانوان را شکست مرضیه پرورش‌نیا در پایان مرحله مقدماتی تیراندازی اهداف پروازی تراپ بانوان در قطر، رکورد ایران را در این ماده ارتقا داد. سرمربی تیم ملی والیبال ایران وارد تهران شد موریس موتا پائز، سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران وارد تهران شد.  

دیگر خبرها

  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • پرویز مظلومی: با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال