Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز( ایسکانیوز)، سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز در دیدار دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سفرهای استانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از واحدها و نظارت بر فعالیت ها و برنامه های آنها ارزشمند و قابل تقدیر است. اینکه ظرفیت های استان را در مسیر تبدیل علم به ثروت مورد استفاده قرار می دهید، کار شایسته ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم بالا بردن اعتبار علمی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه باید نخبگان و دستاوردهای علمی خود را در سطح ملی و بین‌المللی به درستی معرفی کند تا زمینه‌ای برای یافتن جایگاه ویژه در جهان فراهم شود.

عاملی خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه ها نتوانسته‌اند به خوبی از ظرفیت استان های مرزی استفاده کنند که امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند این کمبود را جبران کند و از کشورهای همسایه دانشجو بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اشتغال جوانان، گفت: لازم است دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنایعی که منجر به خروج ارز از کشور می شود، تلاش کند تا بتواند علاوه بر سهیم شدن در دانش جهانی، از خروج ارز جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در پانصد سال اخیر فرصت های زیادی را از دست داده و دانشگاه ها باید آن را جبران کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به عرصه های علمی و آموزشی، می تواند غرور ملی را احیا کند.

در ادامه این نشست، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ارائه کرد و گفت: تلاش ما این است که مدل توسعه بومی داشته باشیم که در این راستا براساس سیاست های کلان دانشگاه، نیازسنجی در استان و امکان‌سنجی در دانشگاه انجام شده و تاکنون 7 موضوع راهبردی احصاء شده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که برای توسعه بومی استان اردبیل در نظر گرفته شده، عبارتند از فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فرهنگی، سلامت، گردشگری دانش بنیان، صنایع غذایی و تبدیلی، انرژی و آب های دامنه سبلان و تولید بذر است.

رونمایی از مجموعه آثار تاج الشعرا اردبیلی

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این دیدار، همراه با آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، از مجموعه آثار مرحوم استاد عباسقلی یحیوی معروف به تاج الشعرا اردبیلی رونمایی کرد.

این مجموعه آثار شامل 6 جلد اشعار حسینی است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گردآوری و در قالب کتاب، اپلیکیشن و کتاب صوتی عرضه شده است.

تمامی اشعار این 6 جلد کتاب مرتبط با امام حسین(ع) و حماسه کربلاست.

عباسقلی یحیوی از شاعران مرثیه‌سرای ترک‌زبان ایرانی، اهل اردبیل است که اغلب سروده‌های وی به زبان ترکی بوده و در سروده‌های خود از قالب شعری حماسی استفاده کرده است.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1073395 برچسب‌ها سیدحسن عاملی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اشتغال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اشتغال رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مجموعه آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرعباس ضمن دعوت همه مردم به رعایت تقوای الهی اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری کرد و اظهار داشت: شهید مطهری اندیشمندی گران‌عیار در جامعه اسلامی و انقلابی بود و نباید اجازه دهیم آثار این شهید بزرگوار در غربت بماند.

وی افزود: به جوانان توصیه می‌کنم که کتاب‌های نفیس شهید مطهری را مطالعه کنند و اجازه ندهند این آثار ارزشمند که در آن برای نیازهای جامعه نسخه پیچی شده است به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تقارن سالروز شهادت این استاد فرزانه با روز معلم را نشان از اهمیت معلمان دانست و تصریح کرد: نیاز امروز جامعه تربیتی ما معلمانی در تراز تمدن اسلامی است از این رو معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه محوری‌ترین نقش در تحول بنیادین نظام آموزش پرورش برعهده معلمان است، گفت: مهم‌ترین رسالت پیغمبر اکرم رسالت معلمی و تعلیم بود و چه نیکو می‌سد به جای استفاده از عنوان آموزش و پرورش برای یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور از عنوان نظام تعلیم و تربیت استفاده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز کارگر و گریزی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران؛ این قشر را قشری عزیز در جامعه خواند و ادامه داد: جامعه کارگری مفتخر است که ۱۴ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده از این رو نمی‌توان در هیچ بُعدی نقش آن‌ها در جامعه را انکار کرد.

وی کارگر را مخاطبان اصلی تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: افزایش رفاه کارگران یکی از موضوعات مورد تاکید است و چنانچه این مهم تحقق پیدا کنند نقش آن‌ها در رونق اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد و جهش تولید اتفاق می‌افتد

امام جمعه بندرعباس در پایان به فرارسیدن روز خلیج‌فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بسیار استراتژیک است و باید همه ابعاد آن از اکوسیستم گرفته تا نامش پاس داشته شود.

کد خبر 6089195

دیگر خبرها

  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل