Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-09@05:04:31 GMT

تاکسی‌های پرنده در آسمان ایران

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۰۹۳

تاکسی‌های پرنده در آسمان ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، توسعه حمل‌ونقل هوشمند یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این کار ذیل برنامه‌های مختلفی در ستاد پیگیری می‌شود. یکی از آنها اجرای طرح تاکسی هوایی است. پرنده‌های بین شهری که قرار است نقش تاکسی‌های زردی را بازی کنند که روزانه تعداد بالایی از شهروندان را برای رسیدن به مقصد جابه‌جا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این تاکسی‌ها گفت: فعلا قرار است از این نوع وسایل نقیله در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهرهای کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد، قطعا رونق اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به گفته وی، طرح تاکسی هوایی با هواپیماهای ۴ تا ۱۹ نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شوند و هواپیماهای موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند.

منطقی ادامه داد: این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود، اما به دلایل متعددی اجرای آن به تعویق می‌افتاد، اما ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش‌بنیانهایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: فاز ابتدایی آن مهرماه آغاز می‌شود و فاز بعدی آن هم در بهمن‌ماه قابل اجرا است. اجرای این طرح با کمبودهایی روبرو است، مثلا در حال حاضر سوخت این هواپیماها از دیگر کشورها تامین می‌شود. در صورتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، تولید داخلی آن اقتصادی خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، منطقی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم برای تامین داخلی سوخت این هواپیماها هم کاری کنیم، میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد. البته افزایش دسترسی‌های فرودگاهی در مسیرهای خاص و حذف تشریفات فرودگاه‌ها هم سرعت کار را بالا می‌برد.

پربیننده ترین بیت‌کوین کمتر از ۱۰هزار دلار می‌شود؟ انواع موبایل شیائومی در بازار +جدول ارزان‌ترین موبایل‌های سامسونگ چند؟ +جدول با ۴میلیون چه تبلتی می‌توان خرید؟ +جدول قیمت روز انواع لپ تاپ‌ ایسر +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تاکسی فناوری جدید تاکسی آنلاین تاکسی پرنده تاکسی بین شهری حمل و نقل بین شهری تاکسی ج قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمل ونقل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی هیچ تغییری نداشته است
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • آغاز بررسی جزئیات پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی
  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم